Tweedehands verkopen

Voor de verhuizing hebben we al ontzettend geruimd en in 2016 verkocht ik dan ook voor €1.156,85! Dit deed ik via het internet; Facebook en Marktplaats. Nu we gesetteld zijn en steeds meer dozen uitgepakt worden kom ik alsnog heel veel tegen wat verkocht kan worden.

Ik merk duidelijk dat het hier in huis een stuk leger wordt, heerlijk vind ik dit. Tot nu toe verkocht ik voor €106,-. Waar ik vorig jaar nog terughoudend was tegenover mensen die €0,50 boden, nu ga ik hier mee akkoord. Opgeruimd is opgeruimd, weg is weg.

Bij die €106,- zaten twee grote verkopen; automatten voor €30,- en twee grote planten voor €20,-. De rest bestaat allemaal uit kleine bedragen. Waar ik vorig jaar nog veel verkocht via Facebook ben ik nu meer gaan richten op Marktplaats. Nu weet ik ook weer waarom ik dit minder vaak deed. Heel veel reacties, maar zo weinig mensen die hieraan gehoor geven.

Er staat nog heel wat op Marktplaats te koop, ik ben benieuwd zo met het einde van de maand zal de verkoop waarschijnlijk weer stijgen. Je merkt steeds zo'n duidelijke piek.

Hoe gaan jullie verkopen? Durven jullie Marktplaats nog aan? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Veel verkocht in 2016 zeg!
    Ik verkocht rond onze verhuizing ook voor 700€ toen. Tegenwoordig niet meer zoveel. Er staat nu wel weer aardig wat op, maar het zijn vooral kleine dingen. Kledingstukken ofzo.
    Ik houd de verkopen apart bij op mijn blog. Tot nu toe ongeveer 85€ in dit jaar. https://life4mama.blogspot.nl/p/blog-page.html?m=0
    Ik hoop dat er nog meer bijkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat schoot inderdaad hard op! €700,- is ook een flink bedrag. Ik denk niet dat we dat nog eens halen.

      Verwijderen
  2. Het verkopen heeft hier een beetje stil gelegen, maar na de verkoop van het stapelbed (150 euro.. kassa!) de smaak weer een beetje te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een enorm bedrag zeg! Ik ben onder de indruk. Goed gedaan! Dat is mij nog nooit gelukt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt grote opruiming ;-). Er lag nog een autoradio met navigatie van mijn man zijn oude auto. Die leverde €350,- op dus dan gaat het hard!

      Verwijderen
  4. Jep, hier verkopen we ook veel. Laatst weer een hoop boeken; 120 euro, dus voor allebei de kids 60 euro, toch weer mooi meegenomen. Dat was wel via Marktplaats. Maar via Facebook vind ik praktischer. Sneller, geen verzend-gedoe, enz. Ik houd het niet bij per jaar wat ik verkoop. Ik weet nog wel dat ik rond de 750 euro had in het begin kort na ons trouwen, omdat we toen wat grote dingen verkochten. Later hebben we nog 2x een auto verkocht (1x mijn auto en 1x manlief z'n auto; mijn auto werd vervangen door een elektrische bakfiets, dus dat bedrag werd daarin gestoken en manlief z'n auto werd vervangen door een leaseauto, dus dat bedrag ging in de buffer, want vanaf dat moment betalen we per maand bijtelling). Alles wat ik niet binnen 2/3 weken verkoop gaat naar de rommelmarkt van de kerk of de ruilwinkel, lekker snel opruimen anders blijf je ermee zitten... En net wat je zegt; veel kleintjes maken een grote! Dochterlief kreeg hier en daar 5 of 10 cent als beloning. Recent haar veel te zware spaarpot geleegd; 25 euro van ruim een jaar! En het gaat echt om mini-centjes. We sparen op haar spaarrekening een vast bedrag per maand, dus dat gaat gewoon digitaal, maar dit is toch mooi meegenomen :)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bezig! Bij ons beland het in de spaarpot. Daar doen we leuke dingen van maar ook de kapper betaal ik er bijvoorbeeld van.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.