Besparen op de vaste lasten

Goh wat is het stil hier. Twee kindjes is toch echt even iets anders, daarbij komend de drukte op mijn werk zorgde ervoor dat ik al geruime tijd aan het tobben ben. 

Al weken slecht slapen en veel nachtmerries. Bijkomend nog keelontsteking, zorgde ervoor dat ik nergens meer energie voor had. Tot het op mijn werk escaleerde en ik mijn mond opentrok. Alles uitgesproken en hier ben ik dan weer!

Nog niet helemaal fris maar het slapen gaat alweer voor 80% beter en daar knapt een mens van op. Tijd dus om me weer op onze financiĆ«le situatie te concentreren. 

Ik heb weer energie om me op m'n hobby te storten. Ik maakte een overzicht voor 2019 en besloot dat de vaste lasten wel naar beneden konden. 

Zo sloot ik afgelopen weekend een nieuw mobiel abonnement af voor man. Van €20,22 naar €12,- per maand. Al betaalde ik de laatste twee maanden opeens €30,22. Het nieuwe bedrag gaat in per 18-12-2018. In de lijst voor 2019 staat dan ook het nieuwe bedrag. Dit levert een besparing op van €123,78.

Verder besloot ik om de bureaukosten van de gastouder om te zetten naar een betaling per jaar in plaats van maandelijks. Er wordt dan een korting van 5% gegeven en dat scheelt ons weer €23,40 op een jaar.

De besparing op ons abonnement bij Ziggo is al in gegaan. De komende zes maanden betalen we €34,95 in plaats van €57,95. Hier schreef ik eerder een blog over: besparing van €151,75.

In november zou ik nog graag onze zorgverzekering aanpassen en het contract voor gas en energie loopt ook weer af. Hierover meer in een volgend blog. Hoe gaat het bij jullie?

Reacties

  1. Leuk weer van je te horen! Goed bezig met de vaste lasten. Hierbij weinig positieve wijzigingen wat dat betreft. Zorgverzekering ga ik uiteraard nog uitzoeken in november & idd nieuwe energieleverancier voor ons ook.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Mijn handen jeuken, ik heb er zin in. Haha, jij ook succes!

      Verwijderen
    2. Gezellig altijd, jouw blogs! Hoop dat je genoeg tijd ervoor vindt en inspiratie. En zo niet, take it easy!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.