Koopstop

Het is hier stil, heel stil. Ik zou graag meer met jullie delen, de situatie is er niet erg naar. Je herkent het vast wel, druk druk druk. Oudste zoon zit inmiddels op school, dus we hebben een lekker ritme.

Doordat wij na de vakantie gelijk aan het schoolritme moesten gaan wennen en we veel geld uitgegeven hebben aan een blokhut en veranda in onze tuin liep ons uitgavenpatroon de spuigaten uit. Opnieuw vast herkenning wanneer ik zeg dat je zodra je de geldkraan open zet, het dicht zetten net wat moeilijker is. We zaten echt in die flow.

Veel spontane en vooral onnodige uitgaven. Dus besloot ik (inmiddels 27 dagen) geleden een koopstop in te zetten. Geen spontane uitgaven meer en vooral dus niet aan de zoveelste broek voor de jongens of die hamburger bij de McDonalds omdat we toch toevallig langsrijden en zin hebben in iets lekkers..

Ik geef iedere dag via mijn (privé) Instagram account een update. Daar krijg ik veel reacties op, zo leuk en motiverend. Het doel van de koopstop is het opnieuw bewust worden van onze uitgaven, het aanvullen van de spaarrekeningen en aflossen op onze hypotheek.

De regels van de koopstop;
- De koopstop loopt minimaal tot 1 januari 2020.
- Alle variabele uitgaven moeten overwogen worden.
- Zodra iets kapot is mag het vervangen worden.
- Een keertje de mist ingaan is geen drama.

Heb jij weleens een koopstop gehouden, of bijvoorbeeld meegedaan aan de buy nothing new maand?

Reacties

  1. Zo dan! Tot 1 januari, dat is wel een pittige periode, helemaal met de feestdagen in het vizier. In november ga ik graag de uitdaging aan om met je mee te doen :) Kan ik mooi nog even meenemen in mijn financiële overzicht voor november.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!! Nou, ik heb alle sintcadeaus al sinds september in huis. Dus dat is al geregeld.

      Verwijderen
  2. Ik herken heel erg dat als je eenmaal aan het uitgeven gaat het een glijdende schaal wordt. Het valt dan niet mee om de rem er weer op te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hè! En deze koopstop, en vooral het zo openbaar delen, maakt dat je die bewustwording weer helemaal terug krijgt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.