Omschakelen naar minder plastic

Nu ik iedere dag bewust bezig ben met ons geld zie ik ook hoeveel geld we uitgeven aan wegwerp producten. Tandenborstels, plastic zakjes, shampooflessen, wattenschijfjes en wattenstaafjes.

Ik heb me begin dit jaar iets voorgenomen. Kleding zoveel mogelijk tweedehands aanschaffen. Minder producten die snel kapot gaan en langzaam maar zeker omschakelen naar wasbare en herbruikbare producten.

Tot nu toe kocht ik wasbare wattenschijfjes, een wasbaar wattenstaafje, bamboe tandenborstels én een shampoobar. Ik ben over allemaal tevreden! Met de aankoop van de tandenborstels steunde ik ook het WNF en bij de shampoobar kreeg ik een zeepje gratis.

Ik organiseerde de collecte van de Hersenstichting en als bedankje kreeg ik linnen tasjes. De collectanten kregen ze ook maar ik kreeg er ook een aantal terug. Deze worden nu voor alles gebruikt. Ik geef ze ook graag weg, dat scheelt weer een tas!

Ik switchte naar milieuvriendelijk (voor zover dat kan?) wasmiddel van Prowin. Daar bestelde ik ook een Hurricane, een wasbare schuurspons. Dag wegwerp schuursponsen.

Op mijn lijstje staan nog wat items;
- Conditioner (de reviews over conditionerbars zijn niet zo positief). Ik gebruik nu een lijn van Mylène. De haarbalsem wordt ook milieuvriendelijker geproduceerd, maar is nog verpakt in plastic.
- Wasbare inlegkruisjes.

Heb jij nog tips?

Reacties

  1. Reacties
    1. Twijfel ik heel erg over! Dus besloten om eerst de inlegkruisjes aan te schaffen en dan verder te kijken.

      Verwijderen
  2. Hallo,

    Wij zijn gecertificeerd om de volgende soorten leningen of elke vorm van financiering aan te bieden: Onderhandse lening? Zakelijke leningen? Schuldconsolidatielening? Uw huis verbeteren? Investeringslening? Kredieten beschikbaar? Persoonlijke leningen? Commerciële leningen? Gecombineerde lening? Consolidatieleningen? Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact met ons op: (richardcosmos5@gmail.com)

    Dringende leningaanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je een lening nodig? persoonlijke leningen; zakelijke leningen; hypotheken; landbouwprojecten en -projecten financieren? wij geven allerlei soorten leningen met een rentepercentage van 2%! E-mailcontact? richardcosmos5@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.