Doel 1; Opruimen

Opnieuw een van mijn doelen in 2018 is het huis opgeruimd krijgen. In 2016 én 2017 deed ik al ontzettend veel spullen weg. Dit allemaal in afwachting van de komende verhuizing. Maar het blijft ons verbazen hoeveel je kunt verzamelen als jong gezin van drie.

Doordat we nu de garage verbouwt hebben en deze helemaal af is, hebben we veel opbergruimte voor de (klus)spullen van man. Dit zorgt voor een goed overzicht in de garage. Er stond een grote (inbouw)koelkast met extra vriesvak. Hier deed ik iedere dinsdag twee kannen melk en twee pakken pap in en daar draaide hij heel de week voor. We besloten deze op de weggeefsite te zetten en binnen een week werd deze opgehaald. Naast de ruimte die dit oplevert hoop ik het terug te zien in een daling van de energiekosten.

Nu de andere ruimtes nog. In de woonkamer zit de keuken en wij hebben onder de trap een voorraadkast zitten. Verder staat er in de woonkamer een dressoir. Doordat ik hier al ontzettend veel spullen weg heb kunnen doen is dit voldoende. Zelfs de trapkast is ordelijk en zelfs bijna leeg! In het dressoir liggen knutselspullen en leesboekjes van zoon, staat onze administratie en liggen de voorraad cadeautjes. Daarnaast staan daar spullen die te koop staan op internet, ik hoop dat deze stapel binnenkort weer wat slinkt.

De slaapkamers hebben ook niet echt aandacht nodig. Het is bij ons op de slaapkamer meestal een rommeltje omdat we een kledingkast missen. Er staan twee opgestapelde ladekasten en dit levert niet de ruimte op die we zouden willen hebben. Voor de aanschaf van de kast wachten we nog op de uitbetaling van de verzekering, n.a.v. de aanrijding in juni.

De babykamer is bijna gereed en op zoon zijn kamer is het ook keurig op orde. De badkamer is niet gemoderniseerd en mist wat mij betreft nog wat functionele opbergruimte. Dit is echter niet het resultaat van een teveel aan spullen. Dit vergt gewoon opruimmomenten door mij. ;-)

Wat nog wel uitgezocht moet worden is de zolder. Man is gestart met de verbouwing van de zolder. Er komt een aparte wasruimte voor de wasmachine en droger. Daar passen mijn twee Ikea-droogrekken in en er zullen nog grote lijnen gespannen worden waar het beddengoed kan drogen. De andere kamer wordt een slaapkamer. Overige ruimte wordt opbergruimte en hier kan dan ook nog veel uitgezocht worden. Alles was niet gebruikt wordt, gaat weg. Ik ben het beu om spullen te bewaren, mocht het ooit nog voor iemand van pas komen. Wij zitten hierdoor in de rommel en niet een ander.

Als ik het zo allemaal uittyp valt het me best mee. Dit moet me in het komende jaar toch wel lukken? Mijn strategie wordt enigszins anders. Is het na langere tijd niet verkocht via Facebook dan wel Marktplaats? Dan gaat het naar de kringloop of op de weggeefhoek. Weg is weg.

Hoe staat het met jullie doelen? Ik hoor het graag van jullie!



Reacties

  1. Opruimend heeft altijd een goed gevoel.
    Wij hebben geen doelen. We doen maar wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah, als de uitkomst maar positief is. 😉 Ik heb doelen nodig, voor rust in mijn hoofd.

      Verwijderen
  2. Ik wil deze of volgende week de voorraadkast aanpakken. Hij is dichtgeslibt met spullen die wegkunnen, knutselspullen, verbanddoos en andere zaken. Opruimen is een must!
    Verder is de zolder vrij leeg geworden inmiddels, daar hebben we zelfs ruimte over. Fijn!
    Ik besloot deze week dat ik niet meer dingen wil bewaren omdat ik er 'ooit' wat mee wil doen. Dus een aantal flesjes en versieringen gingen weg. Heel fijn.
    Goed bezig jij hoor! Klinkt heel haalbaar allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè! Zelfde insteek dus. Lekker opruimen en weg ermee. Er zijn net weer zeven fotolijstjes opgehaald, voor €1,50. Weer in de spaarpot. 😉

      Verwijderen
  3. Volgens mij woon je toch ook in een woonhuis en geen pakhuis toch?��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb niet echt doelen voor 2018. Ik hoop ongeveer op dezelfde voet verder te kunnen gaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.