Kerst

Voor kerst staan de plannen inmiddels ook vast. Beide dagen worden we rond vier uur bij (schoon)ouders verwacht. We mogen mee eten en op het moment dat het bedtijd is gaan de jongens daar op bed en blijven wij gezellig voor een spelletje.

Bij schoonouders gaan we gourmetten, wat er bij mijn ouders op de planning staan weet ik niet. Het maakt me niet uit, ik vind het altijd al verwennerij dat we aan mogen schuiven. Geen boodschappen, niet koken en geen kosten.

Kerst is voor ons ook de gelegenheid om onze ouders te bedanken. Voorheen kocht ik eigenlijk altijd een kaaspakket. Dat wordt inmiddels een beetje voorspelbaar en ik besloot iets anders te bedenken.

Dit jaar nodigen we de ouders apart uit voor een maaltijd en een spelletje bij ons thuis. Met beide ouders komt het niet heel vaak voor dat je zonder kinderen, volwassenen onder elkaar, samen iets onderneemt. Ze hoeven op deze manier een avond niet te koken en hebben hopelijk een gezellige avond.

Gisteren hebben man en F. samen onze kunstkerstboom opgezet. De kerstboom is een 'erfstuk' van een oom en tante van man. Het aankoopbewijs zat aan de doos geplakt, in november 1993 hebben zij 129 gulden betaald. Volgend jaar gaan we ons waarschijnlijk aan een echte wagen.

Wat zijn jouw plannen voor kerst?


Reacties

  1. Wat een leuk idee dat etentje.
    Wij gaan kerstavond uit eten met ons gezin van vier (kids 20 en 14). Eerste kerstdag komen mijn ouders en lieve vrienden met hun 2 dochters. Wij verzorgen een deel van het eten (buffetje) en de hapjes. Vrienden het toetje. Tweede dag brunchen we met de kinderen. Misschien gaan we wat drinken bij schoonfamilie. We koken uitgebreid met z'n drieën. Dochter zit op een culinair vmbo en vindt het leuk om te helpen. Zoonlief is zelf op stap. Zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt als een heerlijke planning, ik verwacht ook dat wanneer de kinderen ouder zijn we de feestdagen gewoon lekker thuis vieren.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.