Sinterklaas

Sinterklaas zit er in dit huishouden alweer op. Zojuist hebben we pakjesavond gehouden bij mijn ouders met de gehele familie. De kinderen krijgen cadeautjes en we eten daarna met z'n allen. In totaal zijn we met tien volwassenen en vier kinderen.

Mijn ouders gaven €25,- om cadeaus van te kopen. Daarnaast koopt mijn zus altijd nog cadeautjes voor onze kinderen (1 per kind) en dat doe ik ook voor haar kinderen. Zelf koop ik nog een paar kleine cadeautjes, wij houden zelf geen pakjesavond. Ze krijgen tenslotte al genoeg.

Dit jaar hadden we voor het eerst ook te maken met het zetten van de schoen. Nog niet eerder deden we dit thuis. F. had er simpelweg geen interesse in. De jongens mochten twee keer zingen en een schoen zetten. De eerste keer kregen ze een pietenbaret (die is niet meer afgegaan) en de tweede keer zat er een rubberen slang in.

Bij de gastouder werd de schoen nog gezet en gisterenochtend hebben ze Sint en Piet ontmoet op mijn werk.

De speelgoedkist is weer aangevuld. Een paar cadeaus heb ik in de kast weggelegd, voor op een later moment. Op school wordt uiteraard nog Sinterklaas gevierd, maar ik geloof niet dat daar cadeaus aan te pas komen.

Al met al gaf ik helemaal niet veel uit aan Sinterklaas. Ik had mijn cadeaus in september dan ook allemaal al in huis. Hoe was jou Sinterklaas?

Reacties