Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimen in mei

Allereerst, bedankt voor alle felicitaties en goede wensen. Zoon is nu een maand oud en het gaat voorspoedig. Een blog hierover volgt! In mei gingen we de uitdaging weer aan; opruimen en verkopen! Ik wist niet of het ging lukken met een kleine baby, maar het voornemen was er,

Via Marktplaats verkocht ik een aantal items;
- Een ladekastje voor €10,-
- Een Maxi Cosi hoes van Koeka voor €7,-

Totale opbrengst komt op €17,-. Dit staat inmiddels weer op de spaarrekening. Er staat nog een bod open op een wipstoel van €5,-.

Verder ging er een zak kleding weg, deze zak mocht aan straat gezet en was voor het goede doel. Samen met het restant van mijn kraampakket. Speentjes die zoon niet wilde hebben gingen weg naar een zwangere vriendin.

Ik ruimde het speelgoed van zoon op en zocht het uit. Er verdwenen toch zeker wel 15 items in de vuilniszak. Daarnaast kwam er vooral heel veel  binnen aan kraamcadeaus. Zowel voor oudste als jongste zoon. Veel bruikbare, nuttige items maar ook cadeaus die ik bij mijn eigen cadeau voorraad heb gelegd. Knuffels blijken opeens een cadeau favoriet. Mijn voornemen om alleen nuttige kraamcadeaus te geven is hierbij weer onderstreept en omcirkelt.

In juni ga ik gewoon verder met het opruimen. Hoe gaat het met jullie opruimvoornemens? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Fijn dat het goed gaat! Hier wordt ook opgeruimd, maar het lijkt geen zin te hebben tussen alle verbouwingsdingen. haha. Toch gaat er langzaamaan steeds wat uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap dat je het overzicht zo wel kwijt kan raken, maar elk item is weer een item!

      Verwijderen
  2. Ik heb op dit moment niet zoveel tijd om echt goed op te ruimen. En die ruimte moet je wel voelen heb ik gemerkt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker zo. Oudste zoon gaat gewoon twee dagen naar de gastouder en dit geeft mij veel ruimte.

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.

Schuldenvrij!

Nou ja, niet helemaal. We hebben natuurlijk nog de hypotheek. Maar sinds gisteren zijn we schuldenvrij bij onze schoonouders!

Naar aanleiding van een tip van Mom4life heb ik besloten om mijn gegevens bij de belastingdienst ten goede van de kinderopvangtoeslag aan te passen. Ik moest twee jaar achter elkaar terug betalen. Dit jaar gaf ik beduidend minder uren op.

Vorige week kreeg ik de jaaropgave per mail binnen. Hierin stond vermeld dat ik voor 1 mei contact op moest nemen indien er te weinig uren opgegeven waren.

En zo stond er gisteren opeens bijna €1.900,- op mijn rekening! Met nog €1.250,- af te lossen bij schoonouders besloten we dit bedrag gelijk over te maken en de rest over te maken naar de spaarrekening.

Een heerlijk gevoel. Op naar het aflossen op de hypotheek. Een mail met een aantal vragen is al verzonden naar de hypotheekverstrekker. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.