Vakantie werkzaamheden

Mijn verlof loopt nog en met een aantal vakantiedagen eraan vastgeplakt hoef ik 20 augustus pas weer te starten met werken. Man heeft geregeld dat hij binnen deze periode zijn vakantiedagen op kan nemen.

Bij aanschaf van onze woning was het al duidelijk dat de buitenboel binnen twee jaar geverfd zou moeten worden. Eind vorige zomer kochten we hiervoor de juiste hoeveelheid verf in de aanbieding. Alles staat dus al klaar.

Met het mooie weer hebben we besloten om indien mogelijk te starten met schuren. Dat is nog best lastig met een baby, kraamvisite en niet zulke fitte ouders. Het voornemen is om deze week toch zeker achter te beginnen.

Op de kamer van zoon zit een klapraam met een lekke ruit. Vorige week vroeg ik offertes op en helaas was er maar een bedrijf dat reageerde. Een bedrijf uit een nabijgelegen dorp dat hoog aangeschreven staat. Op maandagochtend ontvingen we de offerte; €199,- inclusief BTW. Man heeft nog overwegen de ruit zelf te plaatsen maar er zou dan een ladder of steiger gehuurd moeten worden, hulp gevraagd en een leverancier gezocht.  Na het ontvangen van deze prijs besloten we om het uit te besteden. Het bedrijf heeft vele jaren ervaring en geven 20 jaar garantie. Als je zelf gaat tobben is dit niet van toepassing.

Ik heb eind van de ochtend gebeld en twee uur later zijn ze het in komen meten. De levertijd is zo'n twee weken waarna er contact gezocht wordt voor het inplannen van een afspraak. Zo kunnen we mooi de nieuwe latten meenemen met het verfwerk. Ik kan niet wachten op het eindresultaat. Van bruin naar wit met een raam met duidelijk zicht!

Wat zijn jullie plannen deze vakantie? Wordt er nog onderhoud gepleegd aan het huis? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. Dakraam van plastic/kunstof word binnenkort vervangen voor hr++ glas /kantelraam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk dat is ook een mooie aanpassing. Staat nog op de planning zodra we de kamer op zolder gaan maken.

      Verwijderen
  2. Wij blijven gewoon weer lekker thuis en gaan met de kinderen gewoon een paar keer een dagje op stap.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan op vakantie in de zomer. Nu nog thuis. Alleen alle klusjes van de keuken moeten nog gedaan worden, maar tijdgebrek.. Dus dat komt hopelijk in deze zomer ook. Er moet weer geverfd gaan worden, maar ik denk dat we het uit gaan stellen tot volgend jaar (ivm mijn pijnlijke arm).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.