Rondslingerend geld

Een tijd lang hebben we gebruik gemaakt van een speedboot, een erfstuk van de broer van man. De boot lag op een trailer en stond in de kas van schoonouders. Wanneer wij er mee wilden gaan varen moesten we gebruik maken van de helling in een naburig dorp. Voor deze helling was een hellingspas verplicht, hierop zette je geld en voor €5,- ging de slagboom omhoog. De kosten voor het te water laten en het eruit halen waren per keer dus €10,-. Daarbij kwamen nog de brandstofkosten en zo was het toch iedere keer weer een prijzig uitje.

Nu wij zoon hebben werd de speedboot niet meer gebruikt en besloten schoonouders om deze te verkopen. Dit gebeurde een aantal maanden terug en wij waren nog in bezit van twee pasjes. Man had al een aantal keren aangegeven dat hier nog borg op zat en dat hij deze nog in wilde leveren. Ondertussen had ik ze al een aantal keren in de hand gehad en weer weggelegd omdat het toch enigszins uit de dagelijkse route is. 

Afgelopen dinsdag kwamen we er dan toch vlakbij in de buurt en besloten we de pasjes weg te brengen. Toen mijn man het over borg had dacht ik aan €5,- per pasje, bij het inleveren kregen we €20,- per pasjes, in totaal €40,-, terug! Dat was toch een mooie meevaller en dit bedrag is weer in onze spaarpot gegaan.

Komen jullie weleens rondslingerend geld tegen? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Heel soms. Een keer 50 euro in de jaszak van manlief. Wat een verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn altijd fijne meevallers! Ik kom ook wel eens wat geld tegen, maar meestal zijn het kleine bedragen, een euro of zo. Maar je weet maar nooit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kreeg vroeger mijn zwarte horecaloon in contanten van 10 en 20 euro uitbetaald. Die briefjes deed ik dan in boeken, zodat ik niet ergens een hele stapel geld in mijn studentenkamer had liggen (voor grijpgrage bezoekers van huisgenoten bijvoorbeeld). Verschillende boeken waren dan ook voor verschillende uitgavenposten (boodschappen, uitgaan, kleding, etc). Eigenlijk betaalde ik alleen mijn huur+verzekeringen giraal. Ai, ik dwaal af...
    Ik trok laatst een boek uit de kast en daar zat gewoon 100 euro in! jeej! geen idee met welk doel ik het erin gestopt heb, maar het voelt nu in ieder geval als de loterij winnen! :) (ik heb toen gelijk nog een paar oude boeken uitgeschud, maar helaas)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker een leuk bedrag zeg! Goed dat je de moeite hebt genomen om die pasjes in te leveren.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is een leuke borg idd!! we hebben vast wel eens meevallers maar ik kan me ze nu niet herrineren. altijd leuk iig ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.