Doorgaan naar hoofdcontent

Verhuizing achter de rug

Wat is het hier lang stil geweest! Hopelijk zijn jullie er allemaal nog. ;-). Vorig weekend verhuisden wij naar onze eigen woning! Na een hele intensieve klusperiode zijn we dan eindelijk over. Over, maar nog lang niet klaar.

We hopen met een maand of twee het financiële plaatje helemaal op orde te hebben. De laatste betalingen voor het oude huurhuis lopen nog. Daarnaast zal er in het nieuwe huis een heel ander verbruik ontstaan. Voorheen betaalden we geen geld voor de verwarming, dit liep via de kas waar wij woonden. Daarnaast hebben we een inductiekookplaat aangeschaft. Hiervoor zullen de termijnbedragen flink veranderen.

Mijn voornemen is om jullie op de hoogte te stellen van de nieuwe situatie. Een nieuw blogbericht verschijnt snel!

Hoe gaat het allemaal met jullie?

Reacties

  1. Welkom terug! Ik leef nog & blog nog lekker door :) Ietsje minder vaak door m'n baan, maar nog steeds een paar keer per week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, fijn dat je nou in ieder geval verhuisd bent. Benieuwd naar het vervolg. Wij verhuisden afgelopen weekend ook, maar in ons geval naar weer een huurwoning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Dat zorgt voor een hoop rust. Jullie al aardig gesetteld?

      Verwijderen
  3. Fijn dat alles achter de rug is. Gelijk even een bespaartip meegeven. De inductieplaat staat op 2 aparte groepen. Deze moet je in de meterkast uitzetten na het koken. De inductieplaat heeft een enorm sluipverbruik. Scheelt echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip! We gaan vanavond eens de proef op de som nemen. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van je woning! Hier helaas erg gehecht aan mijn spullen maar nu de jongste vier is merk ik dat de babyspullen langzaam losgelaten kunnen worden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt vast goed. 😊 Ik kan me heel goed voorstellen dat dat lastig is! Ik moet er nog niet aan denken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.