Doorgaan naar hoofdcontent

Aanrijding #2

Hoe staat het er voor met de afhandeling van de aanrijding? Even kort voor diegene die het gemist hebben. Op 23 juni ben ik aangereden terwijl ik naar mijn werk fietste. Hierbij is mijn fiets beschadigd en heb ik mijn linker elleboog gebroken.

Gelukkig komt er schot in de zaak. Twee weken na de aanrijding heb ik verschillende instanties gebeld om te informeren hoe het ervoor stond. De man die mij aangereden heeft had het schadeformulier wel ingestuurd naar zijn tussenpersoon maar deze hadden het nog niet opgepakt. Na wat meer uitleg bleek dat Delta Lloyd deze zaak zelf op wilde pakken aangezien het om materiĆ«le schade en letsel gaat. Eind vorige week kreeg ik bericht dat ze meneer schuldig achten en ze me uit gaan betalen. 

Ik moest een heel formulier invullen en foto's sturen van de fiets met schade. Beetje jammer, de fiets is al gerepareerd en net na de aanrijding heb ik er nooit aan gedacht foto's te maken. Ik werk naast een fietsenzaak en mijn fiets is daar dan ook gelijk gebracht. Drie dagen na het ongeluk was mijn fiets al klaar. Toen ik hem op wilde halen kreeg ik te horen dat ik maar even moest betalen of ik moest de verzekering toezegging tot betaling laten doen.

De reparatiekosten: €338,25. De verzekering gaf in eerste instantie geen reactie en afgelopen week kreeg ik te horen dat ze alles alleen met mij afhandelen en niet met derden. Dus betaalde ik de kosten van mijn fiets en sparen we deze maand iets minder. 

Wat betreft mijn eigen risico, deze moet ik zelf betalen. Na betaling kan ik een procedure in gang zetten om het geld te verhalen bij mijn zorgverzekering. Wat een rompslomp. Nooit had ik gedacht dat er zoveel bij zou komen kijken en nog belangrijker dat er dus verwacht wordt dat je je eigen risico en de reparatie kosten kunt betalen.  Gelukkig hebben wij de middelen maar ik kan me goed voorstellen dat er heel wat gezinnen zijn die hierdoor in de problemen komen.

Met mijn arm gaat het gelukkig iets beter. Maar ik ben er voorlopig nog niet. Op naar 8 augustus dan worden er weer foto's gemaakt. 

Hebben jullie weleens een aanrijding gehad? Hoe is dat verlopen? Ik hoor graag van jullie! 

Reacties

  1. Ik heb jaren (in de jaren 90) geleden een aanrijding gehad met letsel. Ik kreeg toen bijna twee jaar later een vergoeding voor de pijn en ongemak. Eigen risico was er toen nog niet.
    Voor mijn werk handel ik aansprakelijkstellingen af voor de gemeente. Onze verzekeraar vergoedt niet alleen de daadwerkelijke schade maar ook smartegeld en de eigen bijdrage van de zorgkosten. Als je hebt moeten verzuimen en het kost geld (in sommige cao's krijg je de eerste twee dagen niet uitbetaalt oid).
    Ik zou contact opnemen met de verzekeraar van de tegenpartij en aangeven dat welke kosten je hebt gemaakt en dat je verwacht dat ze die vergoeden.
    Beterschap en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd vervelend een aanrijding.
    Als de aansprakelijkheid is erkend wordt de schade aan de fiets vergoed, net als het eigen risico van de zorgverzekeraar, evt reiskosten, evt huishoudelijke hulp. Houd de gemaakte onkosten bij. Daarnaast heb je recht op smartengeld.
    Meestal komt er een expert namens de aansprakelijke partij bij je thuis die samen met jou de schadeposten doorloopt een alvast een adequaat voorschot bespreekt.
    Ik wens je een goed herstel.
    groet,
    M.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd of ik inderdaad nog bezoek krijg. Ik heb sowieso alles al genoteerd en doorgegeven; mijn gemiste werkuren en de brandstofkosten van het met de auto moeten ipv met de fiets.

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.