Overstappen naar Ziggo

Per 25 oktober zijn we overgegaan op Ziggo. Met deze overstap zijn er ook een aantal wijzigingen in onze maandelijkse lasten. Bij KPN namen wij een compleet pakket af; twee mobiele abonnementen en een televisie/internet abonnement. Hiervoor betaalden wij in totaal €84,- per maand. €15,- per telefoonabonnement en €54,- voor het televisie/internet abonnement. Per maand kwam hier nog gemiddeld €6,- bij. Man kijkt graag Formule 1 en moest hiervoor per wedstrijd €6,- betalen.

Voor het gemak ga ik dus uit van €90,- per maand. Ons nieuwe televisie/internet abonnement gaat de eerste zes maanden €39,95 kosten. Onze mobiele telefoonabonnementen gaan doordat we geen compleet pakket meer af nemen bij KPN ook in prijs omhoog. Mijn abonnement gaat per maand €20,- kosten en het abonnement van man stijgt naar €22,50. De nieuwe maandlasten worden €82,45. €1,55 goedkoper in verhouding tot ons vorige pakket. Scheelt zo op het eerste gezicht niet veel, maar alle beetjes helpen. Man hoeft daarnaast niet langer voor Formule 1 wedstrijden te betalen, dit zit bij Ziggo in het pakket. Na zes maanden zal het maandbedrag voor televisie en internet stijgen naar €55,95.

Mijn telefoonabonnement loopt tot juni 2018, bij oversluiten hoop ik rond de €10,-/€15,- uit te komen. Man heeft een grotere bundel nodig en ik hoop dan ook uit te komen rond de €15,-/€20,-. Zijn abonnement loopt helaas nog tot december 2018, hierop zullen we dus voorlopig niet kunnen besparen.

De besparing zal op de langere termijn pas echt gaan tellen, als we de kosten van de telefoonabonnementen terug kunnen brengen.

De overstap ging wat rommelig maar sinds gisteren hebben we dan toch televisie en internet. Heel fijn, ik merk al snel dat ik toch een soort van afhankelijk ben van internet en tv... Slechte gewoonte!

Zijn jullie weleens overgestapt terwijl de besparing niet echt de moeite is? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Eigenlijk stap ik alleen over als er (1) een besparing te behalen is of (2) ik er meer kwaliteit voor terugkrijg. Zit zelf bij Telfort en erg tevreden. Bel elk jaar om het te verlengen en krijg er dan korting voor terug :-). Aanrader! Heb er ook over geschreven op mijn blog.

    Veel plezier bij Ziggo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tom! Wij kregen bij KPN ook zeer regelmatig korting alleen helaas veel storing in ons signaal voor de televisie en geen HD te ontvangen. Lijkt nu geen probleem te zijn.

      Verwijderen
  2. Wij stappen ook wel eens over elke euro is er weer 1.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.