Wensen

Met de baby op komst merk ik dat we nog zeker een aantal wensen hebben die we graag uitgevoerd zouden willen hebben voordat de baby er is. Om in te kunnen schatten of dit financieel gezien reeël is hebben we een lijst gemaakt met daarbij de kostenplaatjes. Voor de komende tijd zijn dit dus eigenlijk onze nieuwe spaardoelen.

Juniorbed
De eerste wens is een juniorbed voor zoon. Zoon slaapt nu nog in het ledikantje, aangezien wij geen gebruik gaan maken van een wieg zal deze in april echt vrij moeten zijn. Deze wens is inmiddels al vervuld. Voor €75,- kochten wij een juniorbed, inclusief toebehoren en vanaf december gaat zoon hier in slapen. Spannend!

Kledingkast
In ons vorige huis hadden we een prachtige inbouwkast, die konden we dus helaas niet meenemen. Hier gebruiken we twee ladekasten die op elkaar gestapeld staan en op de zolder staat een kledingrek waar onze hangkleding opgeborgen wordt. Het geeft zowel op de slaapkamer als op de zolder een rommelig gezicht, de ladekasten bieden nauwelijks voldoende ruimte voor de kleding. Ons oog is op de Pax-kast van de Ikea gevallen. Hoeveel die zou gaan kosten, geen idee, maar we houden rekening met een bedrag van €700,- i.v.m. bepaalde afmetingen. We verwachten nog smartengeld n.a.v. de aanrijding in juni. Stiekem hopen we dat dit voldoende zal zijn om de kast te financieren.

Ventilatie in de badkamer
Helaas ontbreekt de ventilatie in onze badkamer. Nu we hier inmiddels negen maanden wonen wordt dit een steeds grotere ergernis. Het ventilatiesysteem dat we graag in willen bouwen kost €200,-.

Brandmelders
Een punt dat al geruime tijd op mijn lijst staat.. Brandmelders. Dit is nog steeds niet geregeld en ik voel me hier niet prettig bij. Het is nu alleen zo dat we brandmelders op netstroom willen, dit is een wat hogere uitgave. Hierbij rekenen we op €100,- per melder, dure grap als je er vier op wilt hangen. Maar daartegenover; nooit meer batterijen vervangen. Kosten komen neer op €400,-.

Garage
Nu de garagedeuren gemonteerd zijn wil dit nog niet zeggen dat de garage af is. Man heeft de muren al gestucd en de bedoeling is dat ook het plafond afgewerkt wordt met gipsplaten en dat deze ook gestucd wordt. Helaas kan man dit niet zelf, dus hiervoor zullen we iemand in moeten huren. De muren worden geverfd en er wordt een laminaat vloer gelegd. De vloer is de vloer die er voorheen (bij de vorige bewoners) ook lag en kost ons dus geen geld. Ondervloer ligt nog genoeg op voorraad op zolder.

Daarnaast komen er nog kasten, zeer welkome opbergruimte. Dit zal ook oplopen in kosten. Het totaalbedrag zal opnieuw rond de €700,- liggen. Wanneer de garage klaar is trekken de katten (inclusief mega krabpaal) hier in en zo wordt er ruimte gecreëerd in de woonkamer voor de box.

Totale kosten
De totale kosten van ons wensenplaatje; €2.000,-. Het geld voor het juniorbed gaven we tenslotte al uit. We hopen deze kosten van de lopende rekening te kunnen betalen. En zoals hierboven geschreven, hopelijk valt het smartengeld ook mee en kunnen we hier ook nog het e.e.a. mee betalen.

Hebben jullie nog wensen op korte termijn waarvoor jullie sparen? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Wat een plannen allemaal.
    Laat je je katten straks in de garage wonen, begrijp ik dat goed? Waarom als ik vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de nacht gaan ze in de garage, omdat ze van uit daar door middel van een kattenluik toegang hebben tot de tuin. Overdag en in de avond gewoon lekker bij ons in huis. In de woonkamer maken we geen kattenluik, daar zit een mooie, nette deur in. Dat zou ik zonde vinden. In de garage is dit niet het geval.

      Dus nee hoor, ze blijven gewoon lekker in huis. Daarnaast wordt de garage helemaal netjes gestucd en afgewerkt dus dat lijkt me geen vervelende plek voor de beestjes.
      Bijkomend is het nog dat we anders geen box kwijt kunnen in de woonkamer.

      Verwijderen
    2. Klinkt goed. Sorry voor de bemoeienis. Ik heb een beetje een trauma overgehouden aan onze buren die hun hoogbejaarde kat in de schuur opsloten 's nachts omdat ze niet in de huiskamer mocht blijven want dan maakte ze het tapijt vies (ze had een huidaandoening). Het was daar snikheet in de zomer in die schuur, heb moeten lullen als Brugman om ze duidelijk te maken dat het niet oké was.

      Verwijderen
    3. Geen probleem, ik weet dat je een hart voor katten hebt. 😉 We merken juist dat ze graag naar buiten willen maar aangezien het raskatten zijn hebben ze alleen de tuin tot hun beschikking. Is prima maar als we ze nu s nachts naar buiten doen en ze willen naar binnen, dan is het niet zo leuk voor de omwonenden. We hebben een dondersteen die het liefst vijf minuten buiten en vijf minuten binnen afwisselt. Dus door de garage aan te pakken voor onze beestjes denk ik de beste manier.

      Verwijderen
    4. Dat denk ik ook. Hier ook van die tuttebollen die er een hobby van maken erin uit eruit erin eruit nee tóch weer naar binnen.....lang leve het kattenluik (al hebben ze de voorkeur voor het ouderwetse deur open doen want die kattengeo's passen niet zo goed door het kattenluik ;-)

      Verwijderen
    5. Hahah ja en overdag mogen we ze dus gewoon op hun wenken bedienen. 😉

      Verwijderen
  2. Goede ventilatie in de badkamer is heel belangrijk. Ik snap heel goed dat je dat in orde wilt hebben. De Ikea kast klinkt leuk, maar wel duur.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de laatste tijd veel gesproken met anderen die deze kast hebben en ik blijk de prijs vrij ruim ingeschat te hebben. 😉

      Verwijderen
  3. Ikea zou je ook voor 2e hands kunnen kijken.
    Wil je van de garage een soort 2e woonkamer maken? Ivm laminaat enzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gewoon een nette opgeruimde ruimte. Een soort luxe hobby kamer voor man en dus het nachtverblijf van de katten.

      Verwijderen
  4. Leuke, maar ook nuttige wensen zie ik. De grootste uitdaging is denk ik om alles van de lopende rekening te betalen. Wel een goede manier overigens. Dit proberen wij ook altijd te doen.
    Wat ik wel merk bij ons is dat als de ene wens vervult is, de andere zich al weer aandraagt. Zo lijkt het met grote(re) uitgaven nooit op te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar, altijd maar meer meer meer. Ik baal daar wel van, zo wil ik eigenlijk niet zijn. Maar goed, deze punten zijn toch echt noodzakelijk en ik zou ze inderdaad graag van de lopende rekening betalen. Lukt dit niet, nog geen man overboord, maar een leuke uitdaging!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.