Januari

De eerste maand is alweer voorbij, tijd om even op januari terug te kijken. Ik schreef eerder al dat januari voor ons een vrij dure maand zou zijn. Een maand waarin we dachten niet te kunnen sparen, dat viel uiteindelijk nog best mee.

Ik ging verder met het afromen van onze lopende rekeningen. Regelmatig keek ik op deze rekeningen en ronde het saldo af naar een rond getal. Het spaarsaldo werd met €181,82 verhoogd. Een heel mooi resultaat na deze maand. Het totaal van alle spaarrekeningen staat op €2.870,11. De komende maand hopen we maar liefst €420,- te sparen, hier kom ik later op terug.

We verkochten goed op Marktplaats en Facebook, naast een volle spaarpot leverde dit een opgeruimd gevoel op. In totaal kwamen de opbrengsten op €100,05. Er staat nog een hoop op Marktplaats en op de plaatselijke Facebook-pagina. Hopelijk levert dit bij elkaar toch nog wel een euro of 30 op.

Het boodschappenbudget hanteerde ik ook weer heel strak. Ik betaalde uitsluitend met contant geld, het meeste geld kwam van verkochte items, daarnaast pinde ik bij. In deze eerste vijf weken gaf ik gemiddeld per week €52,68 uit. Deze week staan er geen boodschappen meer gepland. Door op de aanbiedingen te letten bespaarde ik €40,37.

Een aandachtspuntje; we gingen in januari vrij veel uit eten; €173,50. Hieronder vallen lunch, diner en zomaar een taartje en een bakje koffie. Daarnaast gingen we met (schoon)ouders naar een pannenkoekenrestaurant als verjaardagscadeau. In februari (en de daarop volgende maanden) zou ik graag zien dat de uitgave hieraan een stuk lager zal zijn.

Waar ik ook nog bewust op wilde letten was het brandstofverbruik. Ik riep autovrije midweek in het leven en dit is me nog best goed afgegaan! De boodschappen doe ik wel met de auto, dit is gewoon weg nu te zwaar voor me om alles op de fiets mee naar huis te krijgen. Verder pak ik voor alles binnen 10 kilometer de fiets en zolang het nog kan, ga ik dit zeker volhouden. Deze afgelopen maand tankten we voor €156,39. Voorlopig is tanken nog niet nodig.

In februari gaan we een weekend weg met een groep vrienden. Hiervoor zullen extra boodschappen gekocht worden, gaan we lekker uit eten en zullen we ook een stuk moeten rijden. Maar ach, tegenover een gezellig weekend mogen kosten staan.

Hoe hebben jullie januari afgerond? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Leuk dat het toch nog beter ging dan gedacht! Mooie MP verkoop ook!
    Uit eten is altijd zo duur, maar ik vind het ook altijd erg leuk! Dus die balans moeten we hier ook zoeken.
    Wij hanteren een kwartaal-budget voor uit eten. Dus als we het in de eerste maand opmaken, 'moeten' we erna ff rustig aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè, zulke maanden mogen wel vaker voorbij komen. Ik hanteer geen budget maar wil nu wel even de rem erop zetten. Straks met de baby zal het sowieso wel beperkter zijn.

      Verwijderen
  2. Fijn dat je zo lekker hebt verdient bij marktplaats! Bij mij gaat dat helaas minder goed.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is het puur geluk geweest. Nu al weer een week erg stil. 😉

      Verwijderen
  3. Wij moeten ook weer even tijd maken om wat spullen op Marktplaats te zetten. Januari was financieel een gekke maand voor ons, maar gelukkig wel positief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat het onder de streep positief uitgekomen is! Ik vind het altijd vrij tijdrovend, maar het geeft ook voldoening.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.