Paleis voor een prikkie

Nu iedere zondagavond te zien op SBS6; Paleis voor een prikkie. Twee interieurontwerpers proberen met €250,- de woonkamer van gezinnen die weinig te besteden hebben een makeover te geven.

Erg leuk en inspirerend om te kijken. Ze maken gebruik van Marktplaats en van de kringloop winkels om meubels en accessoires te vinden. Een camera maakt het natuurlijk wel erg makkelijk om af te dingen. Gewoonlijk is dit volgens mij niet echt realistisch.

Een vermakelijk programma wat maakt dat ik toch denk dat ik eens wat vaker naar de kringloop zou moeten gaan in plaats van het altijd maar nieuw aanschaffen.

Hebben jullie het al gekeken? Wat vinden jullie er van? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik heb het programma ook gezien, maar vond het wel wat tegenvallen. Met camera erbij regelen ze net iets teveel korting om het nog geloofwaardig te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar, maar voor de mensen waarvoor ze het doen natuurlijk prachtig!

      Verwijderen
  2. Wij kijken elke week. Ze krijgen wel vaak korting en of leuke spullen van ondernemers die ze kennen.

    Verder wel een leuk programma!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk is het voor hen wel wat simpeler omdat ze de juiste mensen kennen daardoor kunnen zij het in heel korte tijd, maar ik ben nu ook mijn interieur aan het veranderen en als je de tijd neemt en regelmatig de kringloop binnenloopt en rommelmarkten bezoekt kun je met weinig een hoop bereiken. Zo kocht ik vorige week nog een heel mooi vaasje en 6 gebakbordjes voor 4 euro. Had ik dit in een winkel gekocht was ik zeker 20 euro kwijt geweest. Mijn bank, boekenkast en bureau kocht ik er ook voor in totaal 80 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zeker, het gaat bij hen heel snel, maar het idee is natuurlijk heel mooi. Fantastisch toch als je voor weinig geld je huis zo kunt veranderen! Dan kun je het ook meer waarderen.

      Verwijderen
  4. Erg leuke serie. De twee interieurontwerpers zijn ontwapenend, respectvol en kijken echt naar de mensen waar ze het interieur voor maken. Ik vind ze leuk! Juist dat ze gebruik maken van hun eigen contacten, netwerk om net even iets meer te regelen vind ik hilarisch. Ook hun conversatie onderling is grappig, de gesprekken in de kringloopwinkel zijn prachtig. Dan zijn daar de twee timmermannen die eigenlijk alles maken. Die zijn lekker nurks en maken ondertussen de meest mooie creaties. Het boek met de stijlen vind ik ook erg interessant, ze maken er elke keer weer wat moois van. Ik haal er inspiratie uit hoop dat er een vervolg komt op deze serie. De kijkcijfers zijn erg goed, richting de miljoen kijkers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal met je eens. Het allerbelangrijkste nog, de 'klanten' krijgen een nieuwe woonkamer in een situatie waarbij dat vaak heel veel kan doen.

      Verwijderen
  5. kijk eigenlijk geen gewone tv meer. enkel series via netflix. (en dat is ook maar 1 of 2 per dag dus niet zo veel ) bevalt me erg goed omdat ik danders maar door blijf kijken tot t veel te laat is :p serie zet ik makkelijker uit haha
    maar ken de mannen van een aflevering steenrijk straat arm, leuk stel idd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah, herkenbaar. Maar wij nemen het op, dus kijken vaak op een ander moment. Met mijn zwangerschap lig ik nu toch regelmatig op tijd op bed. ;-)

      Verwijderen
  6. Ze zijn weer terug ! De eerst aflevering is weer geweest. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.