Babyvoeding

Bij zoon A deed ik het ook al, al het babyvoeding zelf (proberen te) maken. Tot nu toe gaat het me goed af. Fruit en groente koop ik in de aanbieding. Fruit gaat in de blender en de groente pureer ik na het koken met de staafmixer. De porties leg ik op voorraad in de diepvries. Groente ligt er ook nog, zodra deze voorraad op is, is het tijd om hapjes te maken met aardappels of rijst en vlees. Alweer een nieuwe fase.

Zoon zou nu al 200 gram mogen eten maar dat gaat er nog niet echt in. Ik besloot daarom bakjes van 150 gram klaar te maken en dat werkt! Even voorraad opmaken en dan langzaam weer naar de 200 gram werken.

Voor het gemak heb ik toch een aantal potjes in de kast. Ik kocht deze met 35% korting, het ging om smaken die uit het assortiment gingen en ze zijn geschikt voor ouder dan 6 maanden. Daarom verdwenen ze in mijn mandje. Vandaag toevallig een potje van 200 gram gegeven in de snackbar (ja, we spijbelden van het koken) en dat ging zowaar helemaal op. Zal het door het vlees komen?

Zou ik goedkoper uit zijn? Geen idee. Het scheelt in ieder geval heel wat wandelingen naar de glasbak.

Reacties