Teruggave energie

Ik zat er al een tijdje ongeduldig op te wachten. Per 1 november zou ons energie-jaar afgesloten zijn. Afgelopen maandag nog steeds geen bericht dus besloot ik maar te bellen. (Hoezo nieuwsgierig, maar ik had toch nog een andere wijziging door te geven). Er werd me verteld dat de factuur binnen een aantal dagen zou volgen. Het exacte bedrag was niet bekend maar ik had teveel betaald.

Goed nieuws dus! Donderdag volgde dus de nota, we krijgen €93,19 terug. Dit zal omstreeks 1 december op de rekening bijgeschreven worden. Het maandtarief laat ik met rust. Ik zit er nog over te denken om het met €5,- te verhogen. Dit gezien de algemene stijging van de kosten. Ik krijg altijd nog liever terug dan dat ik bij moet betalen.

In ons huidige contract maak ik gebruik van een dubbele meter. Aan de telefoon heb ik gevraagd of dit nog loont. Een simpel rekensommetje maakte duidelijk dat het nauwelijks nog verschil maakte en besloot ik het om te laten zetten naar enkeltarief. Ik was steeds meer doordeweeks, we zijn vaker thuis en de vaatwasser komt steeds eerder vol. Dan is het wel heel handig om deze gewoon aan te kunnen zetten, zonder me bezwaard te voelen.

Verder wijzigde ik ons contract nog niet. Het electra jaar loopt van 1 november tot 1 november maar ons contract van dit jaar loopt tot 29 december. Dit jaar namen we gas en electra allebei af via United Consumers. De einddatum voor gas is dus hetzelfde. Het is het eerste volle jaar dat we gas afgenomen hebben in dit huis. Ik wacht deze eindrekening eerst af voordat ik ga vergelijken. Ik verwacht hoe dan ook nog een bonus van €140,-.

Heb jij al gekeken voor overstappen?

Reacties

  1. Nee, nog niet. Maar mooi dat je geld terugkrijgt zeg!

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er blij mee! Was niet zo'n groot bedrag als vorig jaar maar beter terug dan betalen. 😉

      Verwijderen
  2. Lekker. Ik kreeg in elk geval de bonus van 120€ al terug, en de eindafrekening verwacht in in januari, ik ga deze maand een overstap regelen maar zag wel dat de tarieven hoog zijn voor 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ik heb ook al rond geneusd, het is niet echt motiverend haha

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.