Opruimen in september en oktober

September
Er kwam een hoop in, zoon A werd drie en kreeg een berg cadeaus. Wel specifiek van een aangeleverd lijstje dus geen rommel. Een deel hiervan ligt inmiddels klaar om met Sinterklaas te geven.

Voor de tweede keer dit jaar zetten we de grijze container aan straat. We leegden alle prullenbakken in huis en er verdwenen twee paar versleten schoenen in. Vorig jaar hebben we hem vier keer laten legen en ik vermoed dat het dit jaar bij drie keer zal blijven. We betalen per leging dus dat scheelt weer €10,95.

Via Marktplaats verkocht ik deze maand helemaal niets. Nu stond er ook niets op Marktplaats. Het daadwerkelijke opruimen wilde deze maand niet lukken. Mijn hoofd stond er niet naar.

Oktober
In oktober veranderde dit, om mijn heen zijn er vier dames die vertelde dat ze in april/mei een kindje verwachten. Een aantal hiervan zijn, net zoals ik, niet vies van tweedehands spullen en gaven aan blij te zijn met babyspullen. Ik besloot hierop om de kasten van de jongens uit te mesten en te kijken wat ik niet meer wilde houden of waar jongste zoon inmiddels niet meer in past. Hij draagt alweer maat 68 en is morgen een half jaar oud!

Ik kwam op zolder alle kleding van zoon A tegen en besloot om alles wat ik toch eigenlijk mijn smaak niet is weg te geven. Ik vroeg aan mijn vriendin of ze terug wilde geven wat ze niet wilde zodat ik er nog iemand anders blij mee kon maken. Er kwamen maar liefst 4 t-shirtjes terug, deze shirtjes gaan nog naar het goede doel.

Naast de kleding besloot ik ook om geleende spullen terug te brengen. Zo leende ik een babybadje met standaard, twee kruiken inclusief hoezen en nog wat andere babyspullen van mijn zus. De spullen gingen terug, inclusief twee grote dozen. Dit zorgde gelijk voor ruimte op zolder.

Op zolder stonden ook nog twee ladekasten die wij voorheen gebruikten als kledingkast. Ik had ze al een aantal keren op Marktplaats gezet, maar er was geen interesse in. Uiteindelijk hebben we op Marktplaats gezet als gratis op te halen. Dat is inmiddels gebeurd.

Verder staan er weer zes advertenties op Marktplaats, opbrengsten hiervan zijn er helaas nog niet. Misschien in november!

Hoe gaat het opruimen bij jullie?


Reacties

  1. Ik kan me zo voorstellen dat mensen in november op marktplaats gaan struinen voor Sinterklaas en zo. En dat je dan weer makkelijker dingen kunt verkopen.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook flink aan het opruimen. Alle kinderkleren op zolder uitgezocht en veel spullen op marktplaats. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.