Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.

Reacties

  1. Herkenbaar, het is daarnaast ook leuker om hetzelf over te maken, je wordt je bewust van stap richting lagere maandlasten en meer financiele vrijheid. Bij mij wordt de rentelasten elke maand 2 euro minder. Daar kan ik elke keer van genieten, geld verdienen zonder iets te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel weer zo! Ben ook altijd een beetje trots als een extra aflossing een optie is. 😁

      Verwijderen
  2. Fijn dat het nu dan toch makkelijker is. en terecht ben je trots op de extra aflossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snap dat je wel trots bent op je extra aflossing, als de financien het toe laat zou ik precies hetzelfde doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.