Doorgaan naar hoofdcontent

Koelkast

Wij hebben een nieuwe koelkast gekregen. Gekregen? Ja, gekregen. Schoonouders gaan verhuizen en krijgen in het nieuwbouwhuis een nieuwe keuken. En dus is er opeens een koelkast over!

De koelkast is pas een aantal jaren oud en in vergelijking met onze oude koelkast heel wat zuiniger. Daarnaast hadden wij in de andere koelkast last van vocht. De nieuwe koelkast is dan weer helemaal niet vochtig. Verder is de nieuwe koelkast ook een stuk groter en dat is dan weer heel fijn met ons groeiende gezin. Daarnaast doe ik graag een keer in de week boodschappen en dat was weleens proppen.

Alleen maar voordelen dus! Ik ben er erg blij mee, al moest ik er wel een voorraadkastje voor inleveren. Dat wordt even bedenken hoe we de keuken in de nieuwe situatie efficiënter in kunnen richten.

Schoonmoeder had ook allerlei hulpstukken meegegeven. Zoals bijvoorbeeld een bewaarbakje voor je eieren. Ik twijfel nog of ik het ga bewaren want mijn eieren liggen gewoon in de voorraadkast. Hoe bewaar jij je eieren?

Reacties

  1. In de voorraadkast. Net als de kaas na een tip van de kaasboer. Die blijft er een stuk lekkerder in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne meevaller! Zo'n krijgt de koelkast van je schoonouders een mooie bestemming : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zeker! Naast de diepvries stond ook de koelkast op het binnenkort-te-vervangen lijstje. Dat is alweer een vinkje.😁

      Verwijderen
  3. Dat is toch zo fijn! Zal je natuurlijk heel blij mee zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.