Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimen in 2019

2019 start goed. De verkopen vallen helemaal niet tegen. Afspraken worden gemaakt en opgevolgd. Fantastisch! Ik verkocht deze maanden het een en ander aan baby uitzet en verdiende hiermee €77,-.

Het kriebelde al een tijdje en aangezien man bepaalde papieren voor zijn werk zocht, moest ik er nu dan toch aan geloven. Ik besteedde een hele zaterdag (weliswaar met de jongens bij me) aan het herordenen van de administratie. Ik haalde de mappen leeg en besloot tot een logischere indeling.

De papieren van jongste zoon had ik op een stapel liggen, deze zijn nu netjes geordend achter zijn eigen tabblad. Veel papieren konden weer weg, want ouder dan vijf jaar. Ook bleek dat ik bij veel correspondentie ook het voorblad bewaard had. Achteraf bleek hier niet echt iets beduidend op te staan, dus deze belanden ook in stukjes in de papiercontainer.

De kast met paperassen kreeg ook gelijk een opfrisbeurt. Alle pennen gecontroleerd, batterijen geordend en de slingers bij elkaar gebonden.

En weer verder met het iedere dag een kastje principe. Zo ben ik binnenkort ook weer klaar met de keuken!

Aangezien onze trapkast inmiddels bijna uitpuilt met te verkopen spullen overweeg ik om op een rommelmarkt te gaan zitten. Even een vraag aan jullie; zou het een slimme zet zijn?

Reacties

  1. Die papierwinkel vind ik altijd zo fijn om achter de rug te hebben. Geeft een heerlijk voldaan gevoel.
    En wat betreft de rommelmarkt, als je er zelf plezier aan beleeft zou ik het gewoon doen. Maar het is een beste zit. Ik heb het vorig jaar gedaan, maar dan wel een markt die pas om 9 uur begon, op loopafstand van mijn huis en samen met mijn zus. Anders had ik het niet gedaan, vroeg op, gezeul met spullen, niet aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat is een opgeruimd gevoel hé! Ook al heb je niet direct zicht op wat je gedaan hebt (als in meer ruimte in de woonkamer o.i.d.). Ik twijfel nog heel erg. Trekt me nog niet helemaal. Maar het idee dat het wat op zou brengen en ik van m'n spullen af zou zijn..

      Verwijderen
  2. Als je van je spullen afwilt lijkt het me een goed idee. Er zijn ook van die shop-in-shop winkels waar je goedkoop een plank kunt huren en je spullen neerzetten. Dan worden ze voor je verkocht en je krijgt een groot deel van opbrengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap heel goed wat je bedoeld, ik hou zelf van een opgeruimd huis. Leuk om dit even van je te lezen, bedankt! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.

Schuldenvrij!

Nou ja, niet helemaal. We hebben natuurlijk nog de hypotheek. Maar sinds gisteren zijn we schuldenvrij bij onze schoonouders!

Naar aanleiding van een tip van Mom4life heb ik besloten om mijn gegevens bij de belastingdienst ten goede van de kinderopvangtoeslag aan te passen. Ik moest twee jaar achter elkaar terug betalen. Dit jaar gaf ik beduidend minder uren op.

Vorige week kreeg ik de jaaropgave per mail binnen. Hierin stond vermeld dat ik voor 1 mei contact op moest nemen indien er te weinig uren opgegeven waren.

En zo stond er gisteren opeens bijna €1.900,- op mijn rekening! Met nog €1.250,- af te lossen bij schoonouders besloten we dit bedrag gelijk over te maken en de rest over te maken naar de spaarrekening.

Een heerlijk gevoel. Op naar het aflossen op de hypotheek. Een mail met een aantal vragen is al verzonden naar de hypotheekverstrekker. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.