Nieuwe hobby

Oudste zoon en ik hebben een nieuwe hobby. We wandelen wat af, met jongste zoon in de kinderwagen. Het valt me zo op, het afval dat overal maar neergegooid wordt. De laatste tijd ging ik me er steeds meer aan ergeren.

Daar moest iets aan gebeuren! En dus ruimen zoon en ik tegenwoordig op. Blikjes vissen we uit de bosjes en plastic verpakken uit de berm. In ons dorp staan veel vuilnisbakken en daar stoppen we het dan ook weer in.

Drie keer een voldaan gevoel; zoon leert het belang van opruimen en weggooien, ons dorp wordt steeds schoner en weer een wandeling in onze benen!

Ruim jij weleens op?

Reacties

  1. Ik ben gestopt met opruimen omdat hier geen prullenbaken in de buurt zijn om het afval in te doen en ik weiger ervoor te betalen(wij hebben betaalsysteem afval)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd voor een brief aan de gemeente!

      Verwijderen
    2. Dat kan ik me goed voorstellen Creanda, zonder de prullenbakken had ik het ook niet gedaan. Als ik toch naar het winkelcentrum loop gaat het blik daar in de container, maar anders gewoon in de gemeente prullenbak.

      Verwijderen
  2. Ja ik ruim regelmatig op. Dat doe ik samen met mijn hond. Die vindt het leuk om blikjes en plastic flesjes op te rapen en aan mij te geven. Ik gooi ze dan weer in de vuilnisbak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! Leerzaam voor je zoon, goed voor de omgeving, en voor je gezondheid. Jammer dat er niet meer afvalbakken staan in het openbaar, zeker in gemeentes waar je moet betalen voor afval, zoals Creanda. Zelf raap ik ook altijd rotzooi op en gooi het bij het afval, maar dat doe ik zo vanzelf dat ik er niet eens zo bij stil had gestaan, tot ik jouw verhaaltje las.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helemaal goed, een gewoonte! Het geeft me zeker een voldaan gevoel.

      Verwijderen
  4. Dat heet plogging geloof ik. Hardlopers doen het ook: hardlopen en ondertussen vuilnis opruimen. Ik vind het ook altijd erg om te zien als mensen troep in de berm hebben gegooid.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.