Doorgaan naar hoofdcontent

Kledingkast

Een gekoesterde wens van mij was het kopen van een kledingkast voor op onze slaapkamer. In ons vorige huis maakten we zelf een inbouwkast en die konden we dus helaas niet meenemen. Om toch tijdelijk (1,5 jaar uiteindelijk ;-)) het gemis van een kast te overbruggen maakten we gebruik van twee ladekasten. Deze stapelden we boven op elkaar en daar werd alles ingepropt..

De kasten zorgden voor een rommelig gezicht in de slaapkamer. Eigenlijk pasten de kleren er net niet in en zonder hangruimte moesten ook de blousejes van man en mijn jurken opgevouwen worden. Wat weer voor irritatie zorgde, want voor het dragen moesten ze opnieuw gestreken worden. Schoot dus allemaal niet echt op.

Ik heb er hier eerder ook al over geblogd, ik ben bezig met het opruimen van ons huis. Spullen uitzoeken en eigenlijk nog het meest belangrijk; een logische indeling waardoor opruimen gemakkelijker wordt. In onze slaapkamer mistte ik dit dus ontzettend. Ons plan was om van mijn vakantiegeld een kast aan te schaffen; de Pax-kast van Ikea. Deze kast kun je naar wens samenstellen, erg gemakkelijk, want zo kon ik precies beslissen wat voor indeling ik prettig vond.

We brachten de kinderen naar mijn ouders en zijn op ons gemak naar Ikea gegaan om de daar de kast te kopen. Je kunt via internet ook een kast samenstellen, bestellen en laten bezorgen, maar aangezien we het materiaal toch graag wilden zien was dit geen optie voor ons. Er staan daar meerdere kasten opgesteld en we hebben er zeker idee├źn van opgedaan. Alle planken en de mandjes namen we meteen mee in de auto, de grote planken hebben we laten bezorgen. Dit zorgde uiteraard voor extra kosten, maar dit was het ons wel waard. De kosten van de kast; €707,10, de bezorgkosten kwamen neer op €39,95.

Het monteren kostte twee volle avonden, maar ook hiermee bespaarden we weer geld uit. Inmiddels staat de kast er alweer ruim een maand. Iedere keer ben ik er opnieuw zo blij mee, weer een vinkje op het to-aanschaf-lijstje. ;-)

Heb jij nog een wens gerealiseerd met je vakantiegeld? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Mooie kast hebben jullie! Maar ik had die anderhalf jaar toch opgelost met zo'n losstaand kledingrek, in de aanbieding rond de 15 euro, kunnen alle bloesjes e.d. aanhangen. Of was daar geen ruimte voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar hebben we gebruik van gemaakt, alleen zo vangen je kleren heel veel stof. Leek mij een goede oplossing maar dat viel iets tegen. Toen maar besloten het in de ladekasten op te bergen, stofvrij. :-)

      Verwijderen
    2. Kijk, daar steek ik dan weer wat van op, niet bij nagedacht dat je daar zoveel stof mee zou vangen.

      Verwijderen
  2. Heb zelf ook de pax en bevalt prima.
    Zelfs na 3 verhuizingen staat die nog en ook in goede staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dar is goed om te weten! Dan kunnen we er nog vele jaren plezier van hebben.

      Verwijderen
  3. Weer zo´n goede keuze! Hij staat ook nog op mijn lijstje, helaas geen handige wederhelft om hem in elkaar te zetten en ben zelf niet handig genoeg voor een Pax denk ik. Mmm, nog even doorsparen en wellicht kom ik dan ook nog die handige wederhelft tegen. Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou het is wel een gedoe inderdaad. Haha, niet aan te raden in je eentje. Maar wie weet komt die wederhelft sneller op je pad dan je denkt!
      Ikea biedt wel een in elkaar zet service aan. Kost maar €260,-. :'-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.

Schuldenvrij!

Nou ja, niet helemaal. We hebben natuurlijk nog de hypotheek. Maar sinds gisteren zijn we schuldenvrij bij onze schoonouders!

Naar aanleiding van een tip van Mom4life heb ik besloten om mijn gegevens bij de belastingdienst ten goede van de kinderopvangtoeslag aan te passen. Ik moest twee jaar achter elkaar terug betalen. Dit jaar gaf ik beduidend minder uren op.

Vorige week kreeg ik de jaaropgave per mail binnen. Hierin stond vermeld dat ik voor 1 mei contact op moest nemen indien er te weinig uren opgegeven waren.

En zo stond er gisteren opeens bijna €1.900,- op mijn rekening! Met nog €1.250,- af te lossen bij schoonouders besloten we dit bedrag gelijk over te maken en de rest over te maken naar de spaarrekening.

Een heerlijk gevoel. Op naar het aflossen op de hypotheek. Een mail met een aantal vragen is al verzonden naar de hypotheekverstrekker. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.