Klusvakantie

Aangezien ik nog verlof heb zit ik al weken met dat vakantiegevoel. Officieel moet ik 25 juli weer starten maar ik heb er lekker 20 augustus van gemaakt. De gastouder start dan weer met werken en dat is wel zo handig met de mannen.

Man heeft sinds maandag vakantie en dat heb ik geweten. We zijn volop aan het werk aan de buitenboel. Zoon(s) hebben we een aantal keren uitbesteed. Daarnaast hebben de ouders van man ook iedere dag geholpen. De benedenverdieping zit volledig in de verf.



Maandag mogen we een steiger ophalen en gaan de anderen boven aan de slag. Ik heb hoogtevrees, dus echt niet dat ik op die steiger stap. 😉 Vanuit huis help ik op mijn manier mee en dan komt het vast ook wel in orde.

Ik heb al wel gemerkt dat ik straks mijn hele huis mag gaan stofzuigen, stoffen en poetsen. Wat een bende zeg. Maar het resultaat is prachtig en daar doen we het voor. We zijn van bruin en geel naar wit en antraciet gegaan.

Alle ramen en deurposten zijn wit en alle deuren hebben we antraciet geverfd. Dat is even een opknapper! Wij gebruikten hiervoor Wijzonol Extreem Dekkend grondlak en hoogglanslak. De beschrijving belooft ons een dekking van 10 jaar dus voorlopig zijn we er wel van af. Het liefst zouden we dan kiezen voor kunstof kozijnen.

Hoe is de staat van jouw schilderwerk? Doe je dit zelf of besteden jullie dit uit? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Dat ziet er heel mooi uit zeg! Fijn dat je energie hiervoor hebt. Toch best druk met een baby erbij. Drinkt hij 's nachts ook nog of kun je doorslapen?
    Succes met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moest gebeuren. Wel rommelige weken maar ach dan is het gedaan! We hebben een doorslaper, zo ontzettend fijn. Meestal zo'n 9/10 uur. Heerlijk! Het manneke is een rustig tevreden kereltje.

      Verwijderen
  2. Ik hoop dat jullie niet in de zon staan te schilderen, want dan heb je grote kans dat het volgend jaar afbladdert. Je loopt dat risico sowieso wel, want bij voor schilderwerk buiten is de ideale temperatuur tussen 15 en 25 graden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een klusweek achter de rug, al het houtwerk en glaswerk is vervangen voor kunststof en hr++. Een grote bende was het, maar het was zeker de moeite meer dan waard. Van mij mag de zomer nog heel lang duren, maar ik ben ook erg benieud naar de komende winter en wat het hier met de temperatuur in huis gaat doen nu alles goed geïsoleerd is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat snap ik! Zal er vast ook prachtig uit zien. Hahah, heel herkenbaar. Die besparing is ook wel erg leuk om straks op te merken.

      Verwijderen
  4. Mijn man heeft een klusbedrijf en zegt dat het beslist niet betekend dat je 10 jaar niet hoeft te schilderen. Jaarlijks onderhoud is zeker aan te raden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.