Sinterklaascadeaus

Ik heb er alweer over nagedacht; de cadeaus voor Sinterklaas. Als gezin vierden we nog niet eerder Sinterklaas en dit jaar is geen uitzondering.

Zoon A is nu drie en gaat het wat meer snappen. Het is niet zo dat hij iets misloopt wanneer wij het thuis niet vieren. Op mijn werk komt Sint op visite, ze krijgen een cadeau t.w.v. €15,- en er worden frietjes gegeten.

Verder is het feest bij mijn ouders. Zij geven cadeautjes t.w.v. €25,-. Ook dit jaar koopt mijn moeder wol en breit zij een muts en sjaal voor zoon A.

De gastouder viert ook Sinterklaas, zoons mogen daar de schoen zetten. Vorig jaar kwamen er zelfs zwarte pieten als extraatje.

Zelf gaan we eind november met zoon A naar een theater in de buurt. Naar de voorstelling Woezel en Pip en de Rommelpiet. Kaartjes kosten €40,-.

Bij opa en oma stoppen wij ook nog cadeautjes in de zak. Dit zijn cadeautjes die zoon in september voor zijn verjaardag gekregen heeft. Het was toen zo veel dat we besloten om het op te delen.

Hoe pakken jullie Sinterklaas aan?

Reacties

  1. Voor mensen die geen sinterklaas vieren is het nog best veel. haha!

    Wij doen er eigenlijk bijna nooit wat aan. Soms als de familie graag wil doen we mee, maar omdat iedereen ver weg woont is dat niet echt een optie meestal.
    Op werk ook niets, alleen op school een beetje volgens mij. We hebben nu al wel een tas met cadeaus gekregen van mijn ouders, dus kunnen thuis een avondje of middagje uitpakken. Zelf koop ik geen cadeaus bij omdat er ook twee kinderen jarig zijn in nov en jan. Dus genoeg nieuw spul in huis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah geen Sinterklaas bij ons thuis bedoel ik dan. Hahaha. Verder zal hij weer verschrikkelijk verwend worden. Jongste zoon snapt er natuurlijk nog helemaal niets van.

      Verwijderen
  2. Wij vieren geen sinterklaas meer maar geven de kinderen liever een ervaring. We zijn al eens wezen bowlen, een keer gaan wokken en dit jaar geven we de kinderen een museumjaarkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat deden mijn ouders bij ons ook. Toen mijn jongste broer eenmaal een jaar of vijftien was. Tot er uiteindelijk kleinkinderen kwamen. Nu draait het om hen. Hahah.

      Verwijderen
  3. Wij vierden het altijd gezellig met lootjes trekken surprises.

    Nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als kind ben ik (inmiddels 48) altijd enorm verwend met cadeautjes voor de sint. Mooie gedichten erbij en altijd die harde bons op de deur en dan een paar zakken cadeautjes vinden. Ik heb er warme herinneringen aan. Het waren ook sokken, een das, knutsel spullen en boeken, maar ook altijd iets wat ik echt wilde. Later deden we surprises en nog later vierden we kerst. Maar altijd een gezellige avond en lekkere hapjes met Sinterklaas avond.
    Mijn eigen kinderen profiteren mee van mijn fijne herinneringen. Voor hen hetzelfde ritueel. Ze zijn inmiddels groter en we vieren nu kerst met cadeautjes. Vorig jaar was ik voor het eerst niet in het land met Sinterklaasavond. Zo gek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de sfeer van Sinterklaas ook echt fantastisch. Al heb ik er nooit in geloofd, de magie was er toch. Ik wil dit ook zeker aan zoon meegeven maar ik denk ook dat als we thuis ook nog een Sinterklaasavond zouden houden hij helemaal overprikkeld zou zijn. En hoeveel spullen heeft een kind nodig? ;-)

      Verwijderen
  5. Wij huren sinterklaas nu voor het derde jaar. Mijn ouders komen ook en mijn broers met aanhang. Wel doen we het dit iets rustiger aan qua cadeautjes. Meiden weten niet wat ze willen. Ze spelen hier het liefst buiten en knutselen en kleuren graag. Overig speelgoed wordt niet naar getaald.

    De zak wordt voornamelijk gevuld met nuttig. Voetbalsokken, setje voetbalkleding voor jongste en voor oudste een nieuw tasje voor turnspullen. Verder een leesboek, pantoffels en hun favoriete (te dure) onderbroeken.

    Oudste krijgt een lolbal en de jongste van de action een voetbaltafel.

    Gezamenlijk cadeau wordt een spel.

    Kerst krijgen ze een beleving en misschien een kortlopend abonnement. Dat moet ik nog even bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is goed ingevuld! Ook de moeite waard om Sint te huren met een groepje! Met kerst doen wij niets.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.