Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe telefoon

Tijdens mijn afwezigheid hier zat het financieel ook nog een keertje tegen. Mijn telefoon sneuvelde. Het toeval wilde dat ik tien minuten voordat hij kapot ging een nieuw telefoonhoesje besteld had. Deze kon gelukkig nog gratis retour.

Een vervangende telefoon kon ik helaas niet geregeld krijgen bij vrienden en familie. Het was dus echt tijd voor een nieuwe. Ik had de oude wel 2,5 jaar, maar was er nog niet klaar mee.

Via Euroclix kocht ik bij Bol.com de Nokia 6, deze koste €175,-. Heel enthousiast bestelde ik een telefoonhoesje met een foto van de jongens erop. Helaas keek ik niet goed en bestelde ik het verkeerde formaat, extra schade; €16,95. Uiteindelijk nog een kortingscode gekregen (superservice!) en kostte het nieuwe hoesje nog maar €3,95. En ja, deze past wel. ;-)

Voorlopig kunnen we weer voort zullen we maar denken!

Reacties

  1. Wat een pech van dat verkeerde hoesje! Maar wel echt goede service dat je korting kreeg op een nieuwe.
    Ik heb ook vaak telefoons van familie gekregen maar nu zelf nieuw gekocht omdat er niks beschikbaar was. Was nog best een lastige keuze, fijn dat ik die vaak niet hoefde te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond ik zeker een goede service. Ik maakte tenslotte zelf de fout . Ik ben ook blij dat man dan mee denkt en voor me zoekt hahaha. Die is een avond aan het vergelijken en ik heb voor een mooie prijs een goede telefoon.

      Verwijderen
  2. Zonder goede telefoon kun je anno 2018 niet meer eigenlijk. En ik vind de jouwe niet superduur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel me ook heel erg mee. Een ouder model is toch het sleutelwoord denk ik.

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.