Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimen in december

In december ging weer heel wat weg. Ik deed een rondje in de keuken, in de trapkast en de zolder. Overal kon ik weer wat weg halen om weg te geven, te verkopen of weg te gooien. Met ieder item dat vertrekt merk ik de ruimte in huis. Orde in huis en in mijn hoofd. Wat momenteel geen kwaad kan, want het zijn bij ons wel erg drukke dagen (geweest).

Kerst vierden we niet met cadeautjes, maar Sinterklaas wel. Het aantal cadeautjes viel erg mee, maar toch merk je dat de speelgoedhoek weer wat uitgebreider is. Hier moet ik me misschien maar eens buigen over een efficiëntere manier van opbergen. Naast speelgoed werden er ook een aantal nuttige cadeaus gegeven; kleding, een slaapzak en een zwembroek.

Daartegenover verliet heel wat kinderkleding weer het huis. Ook zette ik zelf een jurk op internet welke ik ook verkocht. De totale opbrengsten van deze maand zijn €28,50.

Ik had nog wel meer kunnen verkopen maar ik heb de laatste twee weken geen moeite genomen om de spullen actief aan te bieden op internet.

Dit jaar hadden we opnieuw een mooie opbrengst; een totaal van €613,70. In 2017 was de opbrengst lager, namelijk €533,55. Het jaar daarvoor maakte ik me klaar voor de verhuizing en verkochten we voor maar liefst €1.156,68. In het komende jaar zou ik graag wel weer de €500,- halen. Het lijkt me een realistisch doel aangezien jongste zoon straks van veel babyspullen niet langer gebruik maakt. Die kunnen dan mooi verkocht worden.

Hoe staat de stand bij jou?

Reacties

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.