Kinderopvang

Het is en blijft een terugkerend onderwerp op dit blog; de kinderopvang. Ik werk ook bij mijn nieuwe werkgever drie dagen in de week, 24 uur. Man werkt nog steeds 40 uur en hier zal voorlopig geen verandering in komen; en dus kunnen we niet zonder de kinderopvang. Tijdens de sluiting i.v.m. Corona hebben we gelukkig veel hulp gehad van (schoon)ouders. Zonder hadden we het niet kunnen bolwerken; mijn oude werkgever was hierin weinig flexibel helaas. 

De huidige situatie is als volgt; ik werk drie aaneengesloten dagen; de woensdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag en vrijdag gaan ze allebei naar de opvang. Jongste zoon de gehele dag en de oudste vóór en na school. Op de donderdag past mijn moeder op; oudste gaat dan naar de voorschoolse opvang en de jongste breng ik weg. Als de school afgelopen is haalt mijn moeder samen met onze jongste haar andere drie kleinkinderen op. De ene week vermaken ze zich na school bij ons thuis en de andere week bij mijn zus. Ik betaal mijn moeder hier elke maand €85,- voor. Dit is inclusief een betaling voor het één keer per maand poetsen van onze badkamer. Doordat Stof With Love steeds beter gaat lopen heb ik besloten om dat, waar ik zo'n hekel aan heb, uit te besteden. 

De kinderopvang is nu een flinke kostenpost; we betalen iedere maand rond de €1.200,- euro. De vergoeding vanuit de toeslag is ruim €700,-. Nog zo'n 9 maanden en dan gaat jongste zoon naar school! Ik ben benieuwd wat dit voor onze portemonnee betekend. Hoe heb jij de opvang geregeld?

Reacties

  1. Wat toevallig! Ik kwam een lijst met blogs tegen die ik 'vroeger' volgde (als financefitgirl), klikte erop en nu herken ik je via dit blog. Wat grappig dat ik je via Instagram ook ben tegen gekomen en het daar ook weer leuk vond om je te volgen, zonder te weten dat het een en dezelfde persoon was :D. Groetjes, Suzanne van mijnmooiebudgethuisje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah, hoi Suzanne! Wat leuk. Dat is wel heel toevallig. Instagram is ook wel gezelliger hé. :D

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.