Kleine aflossing

Een van mijn meest favoriete manieren om te sparen is het afromen van de lopende rekeningen. Ook dit was al weer een tijd geleden; maar inmiddels zit ik er weer vol bovenop. Toen ik afgelopen week even in moest loggen voor het bouwdepot heb ik besloten om het huidige spaarpotje maar gelijk af te lossen op de hypotheek. Alles gaat inmiddels digitaal bij ons en er zijn geen extra kosten aan verbonden. 

Zo loste ik €42,33 af en is de resterende hoofdsom van de basis hypotheek €178.659,73 en betalen we de komende maand €777,45. Geen mega bedrag, maar alle beetjes helpen.

Los jij wel eens kleine bedragen af?

Reacties

  1. Indertijd hebben we kleine bedragen afgelost, gewoon omdat een groot bedrag niet kon. Kleine bedragen worden samen ook eengroot bedrag. Daarnaast leer je zo om zuiniger per maand te leven en wordt het een manier van leven, waardoor je vaak nog meer kan besparen en het bedrag groter wordt. Op deze manier hebben wij steeds sneller onze hypotheek afgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hé, dat is inderdaad wel het streven. Soms lees ik wel eens over mega bedragen, dit is momenteel gewoon niet haalbaar. Dan maar zo! Lekker bezig!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.