Geplande en ongeplande uitgaven

Geplande uitgave

Afgelopen weekend stond er een bezoekje aan de IKEA op de planning. We zijn al een tijdje op zoek naar nieuwe lampen voor boven de eettafel. We deden het steeds met een peertje. Gaf wel lekker veel licht, heel charmant was het alleen niet, hahaha. Helaas zijn we daar niet geslaagd, maar de IKEA zit naast de woonboulevard en daar scoorden we een mooie lamp! Voor €249,00 mocht deze gelijk mee naar huis en man hing hem dezelfde middag nog op. 

Ongeplande uitgave

We besloten bij de IKEA ook gelijk te kijken naar extra planken voor in onze PAX-kast. Destijds kochten we de kast met een hanggedeelte, in de praktijk blijkt het alleen erg weinig gebruikt te worden en is het eigenlijk alleen maar zonde van de ruimte. We namen drie planken mee en samen met oudste zoon heb ik ze gemonteerd. Gelijk de kast overhoop gehaald en alles opnieuw ingedeeld en ik heb nog ruimte over! De grootste winst; het huis weer een beetje verder op orde. Rust in huis is rust in mijn hoofd en dat is me wel een uitgave waard.

Stiekem verdween er nog wel het een en ander in de kar. Bakjes voor de washandjes in de badkamer en mueslibekers in de keuken. Een bloempot voor een plant die het erg gezellig heeft bij ons thuis. Nieuwe schoonmaakdoekjes, want in de oude vallen gaten. 

Laatst zei ik nog dat ik vroeger altijd dacht bij een kapot doekje, mam, koop nou toch eens een nieuwe, maar nu denk ik zelf ook; eerst helemaaaaal opmaken dat doekje voordat er een andere komt. 😂

Het waren dan wel ongeplande uitgaven, maar geen onnodige uitgaven. Oke, misschien op die leuke rotanmand en de knuffels voor de jongens na..

Kun jij je beheersen in een winkel als de IKEA?

Reacties