Vakantiegeld

Ik kreeg op 14 juni mijn vakantiegeld, dit jaar is het €329,78. Dit is het bedrag dat ik opgebouwd heb vanaf 1 januari. Per 1 januari heb ik een andere werkgever en kregen wij het vakantiegeld van de oude werkgever al uitbetaald. Ik ben van 40 uur naar 24 uur gegaan en wist ook al dat ik hiermee dus minder vakantiegeld op zou bouwen. Van mijn vakantiegeld kocht ik zomerkleding en schoenen en het overschot stortte ik op de spaarrekening. 

We gaan in september een weekend naar Centerparcs met 7 personen, twee bevriende stellen en onze kleine man. Dit kostte ons €257,- en dit betaalden we van de lopende rekening van man. Hij spaarde hierdoor deze maand minder maar moet ook zijn vakantiegeld nog krijgen wat we dan weer in zijn geheel naar de spaarrekening kunnen boeken. Ik heb niet gekeken hoeveel het zou moeten zijn, we laten ons maar verrassen.

Met dit vakantiegeld erbij komt mijn spaarrekening uit op ongeveer €3.000,- en spaarrekening van man zal ongeveer op €8.300,- uitkomen. Het spaardoel van €10.000,- op de rekening van man is dus nog niet gehaald. Komende maanden verwachten we geen gekke uitgaven. Man en ik hebben allebei al nieuwe kleding voor de zomer, ook voor zoon ligt er al veel klaar. Voorlopig zijn er nog luiers genoeg en op zolder liggen nog drie pakken voer voor onze katten.

Wat deden jullie met het vakantiegeld? Echt op vakantie of vooral op de spaarrekening? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Mijn eigen vakantiegeld (wat niet zo heel veel was) is opgegaan aan een weekendje weg met vriend. Vriend gebruikt zijn vakantiegeld voor de vakantie. Ik spaar er normaal meestal van, omdat ik het hele jaar door voor van alles en nog wat spaar, dus ook voor vakanties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij werkt inderdaad met potjes, ook slim! Alleen dit jaar gaan we dus niet ver en valt het bedrag voor de vakantie te overzien en dus op te vangen op de lopende. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Wij hebben van het vakantiegeld de gevel laten isoleren en opnieuw laten voegen. Vakantie tja. Dit jaar heerlijk in eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook heerlijk, wij dus ook. En fijn dat je het huis weer een update hebt kunnen geven. Best een luxe toch?!

      Verwijderen
  3. Wij kochten er een nieuwe tweedehands auto van!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gaan naar Kreta met het gezin in augustus. Dit betaalden we van het vakantiegeld van man,wat er overbleef ging naar de spaar. Vlak voor we weggaan schrijf ik dit bedrag terug naar de betaalrekening (ongeveer EUR 500) en vul dit aan met het potje dat ik thuis heb en het boodschappen/leefgeld dat ik altijd gebruik. Mijn vakantiegeld spaarden we voor diverse doelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.