Doorgaan naar hoofdcontent

Verjaardag zoon

Op 19 september 2015 werd onze zoon geboren en dit jaar vieren we dus alweer zijn eerste verjaardag! Wat vliegt de tijd en wat is hij al groot. Heel de dag door spelen, kruipen, staan, schateren en kusjes en knuffels geven. Wat genieten we toch van hem.

Ik heb best even moeten denken over hoe we zijn verjaardag moesten vieren. Door naar andere kinderverjaardagen te gaan waren man en ik al tot de conclusie gekomen dat een verjaardag behoorlijk intensief is voor een kleintje.

We hebben besloten om het klein te houden. Familie en een aantal goede vrienden. Op zondagmiddag van 15.00-17.00. Kaartjes stuur ik niet, ik heb iedereen persoonlijk uitgenodigd.

Eerder vroeg ik hier wat ik zou kunnen vragen voor zoon zijn verjaardag en ik heb besloten niet zozeer iets te vragen. Het lastige bij kinderspeelgoed is dat de prijs al snel oploopt en ik wil onze familie en vrienden niet op kosten jagen. Van de opa's en oma's krijgt hij een loopauto'tje en een tafeltje met twee stoeltjes. Bij de rest heb ik aangegeven dat we het al waarderen als ze komen.

Van ons krijgt hij een vormenstoof en we besloten om €50,- extra te storten op zijn rekening. In de diepvries staan al taarten klaar, we kochten ze allemaal met 35% korting bij de AH. De Minions taart wordt denk ik wel de klapper.

Hoe deden jullie dat bij die eerste verjaardag? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Grappig dat jullie een klein kado doen en 50 euro op de spaarrekening. Dochter kreeg hier een plastic thee serviesje en 50 euro op de rekening. Kijk naar wat een kind nodig heeft om zich te ontwikkelen, dachten wij. Nu 15 jaar later hebben we een leuke dochter die precies weet wat zij zelf wil, en niet kijkt naar anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dagje met opa en oma, meer was het toen niet. Vond ik ook niet nodig, al die drukte.Owja, ze kreeg een loopfiets, maar speelde eerst nog weken met de doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Familie en goede vrienden kwam bij onze dochter. Van 2 tot 5 als ik het mij goed herinner. En het inpakpapier was natuurlijk het meest interessant. Wij hebben haar toen een grote doos duplo-blokken gegeven. Vrienden deden gezamenlijk wat en kwamen zo met een groot kado (zoefzoef dieren als ik me niet vergis).
    En de taart haalden we gratis af bij de bakker, een klant van (schoon)vader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, en alvast gefeliciteerd...

      Verwijderen
    2. Dat is een prima eerste verjaardag toch! Het was zeer geslaagd, die 2 uur. Voor herhaling vatbaar. Bedankt!

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd!
    Onze oudste gaven we een blokkenstoof. Opa en oma gaven een blokkenkar. De jongste gaven we een poppenwagentje, en zij kreeg van opa en oma een puzzel. We keken inderdaad naar wat ze leuk vonden. Onze jongste hebben we het tweede jaar een poppenhuisje van de rommelmarkt gegeven. Kostte weinig, maar ze vond het prachtig. Dure cadeaus kunnen altijd nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een cars-autootje. Zoeen waar je op kunt rijden en muziek maakt. Inmiddels zes jaar geleden en veeeeeeel gebruikt en doorgeschoven naar mijn zus haar dreumes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een cars-autootje. Zoeen waar je op kunt rijden en muziek maakt. Inmiddels zes jaar geleden en veeeeeeel gebruikt en doorgeschoven naar mijn zus haar dreumes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Kleding

Nu ik al een aantal jaren heel bewust met ons geld bezig ben merk ik dat mijn kleding nogal uit begint te dunnen. Zo ligt er redelijk wat verwassen en met kleine gaatjes in de kast. Ik koop veel minder en ook steeds vaker tweedehands.

Zoals ik hier ook verteld heb is mijn schoonzus in juni overleden. Na een ziektebed van bijna drie jaar, een hersentumor, heeft ze besloten euthanasie toe te passen. Voordat ze overleed gaf ze al veel kleding weg, ik kreeg toen acht kledingstukken die ik zeer regelmatig draag.

Vorige week stuurde zwager een appje met de vraag of iemand hem zou willen helpen met het uitzoeken van de kleding van zijn vrouw. Aan veel kleding hangt een herinnering en hij vond het dan ook erg moeilijk om aan te pakken. Nadat ik aangegeven had dat ik wel wilde hebben we besloten dat ik foto's ga maken van alle te verkopen kleding en deze op Marktplaats dan wel Facebook ga plaatsen.

Afgelopen weekend kwam zwager elf(!) vuilniszakken brengen. Ik schrok enigszins van de hoev…

Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pi…

Budget uitdaging

Man werkt nu alweer twee maanden bij zijn nieuwe werkgever. Het bevalt hem erg goed en zijn nieuwe werkgever is ook erg positief. Hij leert snel en er worden regelmatig trainingsavonden ingepland. Tijdens zijn vervolgopleiding heeft hij de basis van CV-ketel onderhoud geleerd en hij kan zich hier goed mee redden.

Laatst zag ik via Facebook een oproep voor het vervangen en verplaatsen van een boiler. Ik reageerde namens man en afgelopen zaterdag mocht hij de boiler plaatsen. De vergoeding die hij hiervoor kreeg; maar liefst €200,-.

Deze €200,- kreeg hij uiteraard contant en we hebben besloten om €200,- door te zetten van de lopende rekening naar de spaarrekening. Alles wat man extra verdiend of aan fooi krijgt zetten we apart voor een nieuwe motor. Van het contante geld worden de komende vier weken de boodschappen gekocht. Per week mag ik €50,- uitgeven. De laatste tijd zaten we rond de €70,-, dit kan naar beneden zonder dat we echt op boodschappen in moeten leveren.

Het zal wel een ui…