Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pinde dan alsnog omdat ik dan bang was dat ik niet genoeg contant geld zou hebben. Daarnaast dacht ik dat ik alsnog met de artikelen naar de kassa moest, dus in het karretje, op de band, in de tas, in de auto, naar binnen en in de kast. In de tas, in de auto, naar binnen en in de kast werkt voor mij veel beter.

Ik houd altijd bij hoeveel de boodschappen kosten. Hierbij maak ik onderscheid in eten en overige huishoudelijke artikelen. Wat ik voorheen nooit bijhield was de daadwerkelijke besparing. Op iedere kassabon staat het bedrag wat het totaal zou zijn zonder korting en het 'voordeel'. Verder staat vermeld wat het uiteindelijke bedrag is na verrekening van de korting. Deze besparing is wel van toepassing op eten én huishoudelijke artikelen.

De eerste keer dat ik dit voordeel heb genoteerd was op 7 februari. In 10 weken is mijn besparing op de wekelijkse boodschappen €129,03. Dit komt dus neer op een gemiddelde besparing per week van €12,90. Wat een bedrag!

Hebben jullie dit voordeel weleens genoteerd? Ik hoor graag van jullie.


Reacties

  1. Wow dat is veel! Nee dat heb ik nog nooit bijgehouden, leuk idee eigenlijk en als weer mijn jaarlijkse 3 maanden bijhoudlijst ga maken zal ik ook dat noteren.
    Ik koop vrijwel alles bij liedl en aldie en bij AH maar een paar dingen uit de basics en die zijn eigenlijk nooit in een aanbieding helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat verbaasde mij dus ook! Basic producten zijn volgens mij nauwelijks in de aanbieding,best jammer want die neem ik ook zeer regelmatig mee!

      Verwijderen
  2. Pfoe dat is nog steeds een hoop boodschappengeld. Ons gezin is vergelijkbaar, en doen ook altijd boodschappen bij de AH, en wij komen meestal uit met de helft...
    Soms niet als we groot inslaan voor bv wasmmiddel, schoonmaakmiddel etc. maar meestal komen we niet boven de 65 euro uit...
    Dat contante afrekenen met de scanner is zeker wel handig zeg..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees niet over de hoeveelheid boodschappen geld maar hoeveel ze bespaard heeft.. of lees ik t nou verkeerd?

      Verwijderen
    2. Het gaat inderdaad puur over de besparing. ;-) als ik dit iedere week uit zou geven waren we zo failliet denk ik,hahah.

      Verwijderen
    3. oh sorry, ik zag die 129 al de daadwerkelijke uitgaven.. In neem het terug.. :-)

      Verwijderen
    4. Hoef je geen sorry voor te zeggen. ;-)

      Verwijderen
  3. Ik koop vaak dingen bij de AH met een 35% korting sticker. Dat scheelt echt veel. Vlees en vis vries ik in. Groente kook ik, of eet ik die dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier precies hetzelfde. Ik koop vlees echt alleen met 35% of bonus want gehakt en kip gaan hier in vrij veel gerechten.

      Verwijderen
  4. Wij doen ook bijna alle boodschappen bij ah. 1 x in de 2 wk wordt het ook nog eens thuisbezorgd. Dat scheelt een hoop gesjouw nu ik op t laatst van mm zwangerschap loop.als ik in de winkel kom kijk ik altijd even bij het vlees naar 35% stickers en neem zo een voorraadje vlees mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bezorgen klinkt heel handig maar ik vond het tegenvallen. Ik ga dan toch het liefst zelf de winkel in. Vlees nemen wij inderdaad ook voornamelijk met 35% korting sticker. In de diepvries prima houdbaar.

      Verwijderen
  5. Dat wist ik niet dat je met de scanner ook contant kunt afrekenen. Ik doe al mijn boodschappen (op een enkel ding na bij de lidl) bij de ah xl. Ideale winkel. Ruim assortiment en heel veel basic producten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zit helaas niet bij ons in de buurt. Bij de AH app komen nog weleens mooie aanbiedingen voorbij die alleen bij AH XL gelden. En het contant betalen vind ik heel fijn. Soms komt pinnen gewoon niet uit.

      Verwijderen
  6. Ik doe mijn boodschappen altijd bij de ah. Ik ga uit van de bonus bij het maken van een weekmenu. Eigenlijk heb ik hierdoor bijna altijd de koopzegels "gratis". Dat tikt behoorlijk aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak ook een weekmenu aan de hand van de bonus aanbiedingen en de voorraad. Ik overweeg koopzegels weleens maar nooit gedaan,zou toch eens moeten kijken of dit ook kan met de scanner.

      Verwijderen
    2. Ben je inmiddels begonnen met de koopzegels? Is altijd een leuke spaarpot om in te wisselen met de zomervakantie bijvoorbeeld.

      Verwijderen
    3. Nog niet gedaan maar ik zou het toch eens moeten gaan doen!

      Verwijderen
  7. Leuk om op te tellen! Ik koop op een paar dingen na alleen maar aanbiedingen bij ah. Dit ga ik ook eens bijhouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij staat de karting meestal op € 0.00 gewoon omdat de producten die ik koop nooit in de bonus zijn of omdat de hoeveelheden in de bonus veel te groot zijn. Als ik nu in de bonus kijk is het enige product dat ik hiervan zou kopen de komkommer, en die kan ik goedkoper en verser bij de kweker zelf halen.

    Wij geven per week zo'n € 40 uit aan supermarket, markt en aanverwanten. Daar per week zo'€ 13 op besparen is dan niet mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, laag bedrag! Nog meer besparen is dan geen optie inderdaad. Hier geen komkommer kweker in de buurt.

      Verwijderen
  9. Ja ik hou het wekelijks bij. Dit jaar heb ik 539.00 bespaard, ofwel zo'n 33 euro per week. Leuk als je het zo ziet staan. Maar het is natuurlijk niet echt 33 euro besparen. Zo is mijn limiet voor een fles wijn 5 euro. AH heeft regelmatig wijn voor de helft van de prijs. Dan koop ik de fles maar ik geef nooit 10,00 euro uit voor 1 fles. Ik bespaar dus niet echt 5 euro. Maar het blijft wel een leuk spelletje dat besparen.

    Ik heb 100 euro per week te besteden voor 2 personen. We eten vegetarisch (ik vegan) en veel bio. 80% wordt uitgegeven in de AH. Ik kijk hoe goed we hiervan kunnen eten. De aanbiedingen van AH en de 35% kortingstickers hou ik goed in de gaten. Soms kun je een aanbieding met sticker vinden en dan bespaar je echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een pracht bedrag! Soms toch wel erg leuk om die fles wijn er gewoon bij op te tellen. 😉

      Verwijderen
  10. Wij zijn ook al jaren voordelig uit bij de AH, de laatste twee jaar via de AH Pick Up. Bespaart ons tijd en geld door het ruime assortiment en net als bij de handscanner levert online bestellen veel inzicht op in wat je uitgeeft en waaraan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pick up lijkt me interessanter dan bezorgen. Je kunt dan tenslotte zelf bepalen wanneer je ze gaat halen.

      Verwijderen
  11. Ik kijk altijd wel even hoeveel ik bespaar met kortingen inderdaad. Dat is toch fijn om te zien : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook groot fan van de pick-up. Eerst ga ik de winkel in, flessen inleveren, stokbroodje kopen of wat ik vergeten ben te bestellen, is kwestie van 5-10 minuten en dan haal ik mijn pick-up point bestelling op. Scheelt me echt zoveel tijd en geld, nu ik niet meer eindeloos met mijn kar ronddwaal en van alles zie wat toch wel handig en lekker is :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.