Dalende hypotheeklasten

We hebben pas sinds november een hypotheek maar doordat onze hypotheek 50% lineair en 50% annuïtair loopt zakt ons maandbedrag steeds een beetje. Op 1 december betaalden we slecht een klein gedeelte, vanaf 10 november hebben we tenslotte de hypotheek en was het maandbedrag €207,16.

Op 1 januari werd het eerste volledige bedrag afgeschreven: €812,11. Op 1 mei aanstaande wordt er weer een bedrag geïnd; €810,71. Een verschil dus al van €1,40. Geen wereldbedrag, maar hè het daalt!

Voorlopig zullen de maandlasten alleen verlagen door de vaste aflossingen. Onze extra aflossingen gaan naar de lening van (schoon)ouders. Het sparen werd iets vertraagd door de tuin die vrij snel tussendoor kwam, maar inmiddels staat er toch al zo'n €700,- op de aflosrekening. Bij de €1.000,- maken we onze eerste aflossing over!

Hoe gaat het met jullie maandlasten? Wat is het verschil tussen het startbedrag en het bedrag dat je als laatste hebt betaald? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. alle beetjes helpen toch? En met die lineaire hypotheek gaat het vanzelf..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een annuitaire hypotheek, begon in 2013 met 395€ p maand. Nu is het 227€ per maand. Ik los elk jaar extra 10% af. Het word in januari 2018 180€! Ik verheug me er nu al op :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie cijfers! Gefeliciteerd met dit behaalde resultaat. Wel vieren hoor ;-).

      Verwijderen
  3. Ik probeer elk jaar 10% af te lossen. Ondanks dat ik nog geen 50% heb afgelost betaal ik wel nu al nog maar 50% van mijn oorspronkelijke bruto rentebedrag. (ik los nu helemaal niets af in mijn hypotheek, aflossingsvrij+belegging) Ik ben inmiddels wel door het risicobedrag gezakt waardoor het rentepercentage met 0.5% gezakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw wat fijn. Mooi streven en wat goed dat je dat kunt halen. Ga zo door!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.