Wachten loont..

Sinds ik steeds meer op onze uitgaven let en alles bijhoudt in een Excel-bestand worden er minder snel spullen aangeschaft. Ik ben niet helemaal onschuldig: kleine hebbedingetjes kunnen er nog wel eens doorheen glippen. Af en toe verwen ik mezelf graag met een bos tulpen. Dit doe ik eigenlijk alleen als ze in de aanbieding zijn, maar toch, dit is een echte luxe en ik kan er zo van genieten.

Maar goed, na de verhuizing greep ik nog weleens mis, in het oude huis lieten we wat items achter. In onze badkamer zat een designradiator, hier werden altijd de handdoeken opgehangen na het douchen. Wij gebruikten ze standaard twee keer, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar dit werkt voor ons prima. In het nieuwe huis zijn we er qua badkamer flink op achteruit gegaan. Nu absoluut geen prioriteit voor ons om de badkamer aan te pakken, maar wat we wel misten was een plek voor onze handdoeken. De eerste weken heb ik dan ook veel handdoeken gewassen omdat ze steeds maar weer in de was belandden na gebruik. Nu hebben we inmiddels wel wat creatieve oplossingen bedacht, maar toch overwoog ik het om er een aan te schaffen.

Nu we verhuisd zijn wonen we vlakbij mijn zus en zwager. Laatst hebben ze twee weken gebruik gemaakt van onze badkamer i.v.m. de verbouwing van hun badkamer. Door hen werd ook geconstateerd dat we een handdoekenrek mistten. Afgelopen week stond ze aan de deur met het handdoekenrek uit hun oude badkamer, door een designradiator overbodig!

Daarnaast hebben we nog meer geluk gehad afgelopen week. Broertje heeft samen met een vriend een huurcontract getekend voor een jaar voor een appartement in de stad. Afgelopen paasweekend gingen we het appartement bewonderen en klussen. In het vorige huis hebben mijn vader en oom een prachtig grote vaste kast gemaakt. Met pijn in mijn hart heb ik hiervan afscheid moeten nemen, meenemen gaat wat lastig. ;-) Nu maakten we gebruik van twee ladekasten waar niet al onze kleren in passen, dus stonden er ook nog twee dozen op zolder en puilden de laden uit. De vriend waar mijn broer mee gaat samenwonen had nog een kledingrek staan die weg mocht en zo reden we naar huis met een gratis kledingrek. Onze slaapkamer is zodanig groot dat het rek er prima kan staan. Maandag gelijk het rek opgezet en alle kleren netjes opgeruimd. Heerlijk, ik had al meerdere keren naar een kledingrek gezocht op internet en nu hebben we deze ook gratis gekregen!

Zo zie je maar weer.. wachten loont! En geduld is een eigenschap die ik soms weleens bij mezelf mis. Hebben jullie weleens van zulke meevallers? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Soms gaat er iets mis. Gisteren was ik in een kringloop en zag een staand handdoekenrekje staan wat wel handig zou zijn. Ik ging eerst bij de kleding kijken en vond verschillende dingen, toen terug om het rekje te pakken en ging er net iemand anders mee vandoor!
    Ach dank denk ik maar er komt wel een andere en kennelijk stond deze op die andere vrouw te wachten en was het niet voor mij bestemd. Echt nodig had ik het ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig dat het zo geregeld is!
    Ik heb ook wel eens van die mazzeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.