Doorgaan naar hoofdcontent

Let it go...

En nee dan bedoel ik niet die megahit van Frozen, maar dan bedoel ik dat ik mezelf liet gaan. Even was ik helemaal klaar met besparen en wilde ik gewoon weer een keer iets nieuws voor mezelf aan schaffen zonder dat ik me hier schuldig over hoefde te voelen.

Zo kocht ik een nieuwe mascara, in de aanbieding, dat dan weer wel. Ik besteedde maarliefst €8,00, maar het resultaat mag er zeker zijn. Hoe simpel kan het zijn om je zelfvertrouwen op te vijzelen. Was het altijd maar zo eenvoudig.

Daarnaast schreef ik eerder al over kleding. Ik greep zo vaak mis en in veel kleding voel ik me steeds minder prettig. Dit heeft er vooral mee te maken dat ik het kledingstuk dan al (voor mijn gevoel) 100.000 keer aangehad heb. Laatst had ik een slechte dag; in de ochtend constateerde ik een grote scheur in een blousje wat ik graag droeg. In de middag attendeerde man mij erop dat ik ook uit mijn broek gescheurd was. Oeps! De broek had ik ook al lang en door het vele fietsen zaten er inmiddels slijtage plekken. Beide kledingstukken belandden in de zak voor de textielinzameling in het dorp.  Daarnaast heb ik eens goed in de kast gekeken en alle  kledingstukken met vlekken, scheuren en losse draadjes heb ik weggedaan.

Tijd voor nieuwe kleren dus. Ik kocht online een nieuwe trui, een shirt met lange mouwen en een T-shirt. En wat ben ik er blij mee! Ik lijk wel een klein kind.

Als laatste kocht ik ook nog nieuwe oorbellen. Op mijn werk en in de auto draag ik een bril. Sinds ik die heb heb ik nauwelijks nog oorbellen in. Ik heb vooral lange, grote, opvallende oorbellen en dat vind ik persoonlijk geen mooie combinatie met een bril. Een hele tijd geleden verloor ik een knopje en sindsdien droeg ik geen oorbellen meer. Ik miste ze!  En dus kocht ik voor het eerst in hele lange tijd oorbellen.

Hoe doen jullie het? Laten jullie jezelf ook weleens gaan?  Gewoon even voor dat prettige gevoel (een gevoel dat bij mij trouwens lang aanhoudt)? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. Tuurlijk! Ik denk dat iedereen t weleens doet hoor! En dan vind ik dat je je nog ingehouden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja. Dat doe ik wel eens hoor. En zoals in jouw geval was het ook gewoon echt nodig toch? Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik lees het nu terug en ik probeer het allemaal ook wel heel erg duidelijk 'goed' te praten. ;-)

      Verwijderen
  3. Ik vind niet dat je jezelf hebt laten gaan hoor. Door een vervelende nasleep van een operatie aan mijn been van bijna 1,5 jaar geleden, loop ik al die tijd in joggingbroeken (helaas ook naar mijn werk). Wacht maar tot ik weer normale kleding aan kan. Dan ga ik helemaal los!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt groot gelijk,dat verdien je dan ook dubbel en dwars!

      Verwijderen
  4. Je moet af en toe eens uit de band kunnen springen, vind ik, en jezelf verwennen als het financieel eraan zit. Alleen zo hou je het vol om voor de rest altijd goed op je financien te letten en te besparen en te consuminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had nu een beetje het idee dat ik verslonsde, dat gaf me absoluut geen goed gevoel.

      Verwijderen
  5. Sinds kort hebben wij een TJ Maxx, ik ken deze winkel uit de VS. Ik heb een bloes en een jurk gekocht en een nieuwe jeans bij de Kringloop, en ook mijn kast uitgeruimd met alles wat te groot was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk die opruiming. Ik kan me voorstellen dat je dat net zoveel rust heeft gegeven als bij mij.

      Verwijderen
  6. Ja joh! Soms moet je gewoon even los gaan : )

    Dat kan heerlijk voelen. En als ik het zo lees was het ook wel nodig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Kleding

Nu ik al een aantal jaren heel bewust met ons geld bezig ben merk ik dat mijn kleding nogal uit begint te dunnen. Zo ligt er redelijk wat verwassen en met kleine gaatjes in de kast. Ik koop veel minder en ook steeds vaker tweedehands.

Zoals ik hier ook verteld heb is mijn schoonzus in juni overleden. Na een ziektebed van bijna drie jaar, een hersentumor, heeft ze besloten euthanasie toe te passen. Voordat ze overleed gaf ze al veel kleding weg, ik kreeg toen acht kledingstukken die ik zeer regelmatig draag.

Vorige week stuurde zwager een appje met de vraag of iemand hem zou willen helpen met het uitzoeken van de kleding van zijn vrouw. Aan veel kleding hangt een herinnering en hij vond het dan ook erg moeilijk om aan te pakken. Nadat ik aangegeven had dat ik wel wilde hebben we besloten dat ik foto's ga maken van alle te verkopen kleding en deze op Marktplaats dan wel Facebook ga plaatsen.

Afgelopen weekend kwam zwager elf(!) vuilniszakken brengen. Ik schrok enigszins van de hoev…

Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pi…

Budget uitdaging

Man werkt nu alweer twee maanden bij zijn nieuwe werkgever. Het bevalt hem erg goed en zijn nieuwe werkgever is ook erg positief. Hij leert snel en er worden regelmatig trainingsavonden ingepland. Tijdens zijn vervolgopleiding heeft hij de basis van CV-ketel onderhoud geleerd en hij kan zich hier goed mee redden.

Laatst zag ik via Facebook een oproep voor het vervangen en verplaatsen van een boiler. Ik reageerde namens man en afgelopen zaterdag mocht hij de boiler plaatsen. De vergoeding die hij hiervoor kreeg; maar liefst €200,-.

Deze €200,- kreeg hij uiteraard contant en we hebben besloten om €200,- door te zetten van de lopende rekening naar de spaarrekening. Alles wat man extra verdiend of aan fooi krijgt zetten we apart voor een nieuwe motor. Van het contante geld worden de komende vier weken de boodschappen gekocht. Per week mag ik €50,- uitgeven. De laatste tijd zaten we rond de €70,-, dit kan naar beneden zonder dat we echt op boodschappen in moeten leveren.

Het zal wel een ui…