Let it go...

En nee dan bedoel ik niet die megahit van Frozen, maar dan bedoel ik dat ik mezelf liet gaan. Even was ik helemaal klaar met besparen en wilde ik gewoon weer een keer iets nieuws voor mezelf aan schaffen zonder dat ik me hier schuldig over hoefde te voelen.

Zo kocht ik een nieuwe mascara, in de aanbieding, dat dan weer wel. Ik besteedde maarliefst €8,00, maar het resultaat mag er zeker zijn. Hoe simpel kan het zijn om je zelfvertrouwen op te vijzelen. Was het altijd maar zo eenvoudig.

Daarnaast schreef ik eerder al over kleding. Ik greep zo vaak mis en in veel kleding voel ik me steeds minder prettig. Dit heeft er vooral mee te maken dat ik het kledingstuk dan al (voor mijn gevoel) 100.000 keer aangehad heb. Laatst had ik een slechte dag; in de ochtend constateerde ik een grote scheur in een blousje wat ik graag droeg. In de middag attendeerde man mij erop dat ik ook uit mijn broek gescheurd was. Oeps! De broek had ik ook al lang en door het vele fietsen zaten er inmiddels slijtage plekken. Beide kledingstukken belandden in de zak voor de textielinzameling in het dorp.  Daarnaast heb ik eens goed in de kast gekeken en alle  kledingstukken met vlekken, scheuren en losse draadjes heb ik weggedaan.

Tijd voor nieuwe kleren dus. Ik kocht online een nieuwe trui, een shirt met lange mouwen en een T-shirt. En wat ben ik er blij mee! Ik lijk wel een klein kind.

Als laatste kocht ik ook nog nieuwe oorbellen. Op mijn werk en in de auto draag ik een bril. Sinds ik die heb heb ik nauwelijks nog oorbellen in. Ik heb vooral lange, grote, opvallende oorbellen en dat vind ik persoonlijk geen mooie combinatie met een bril. Een hele tijd geleden verloor ik een knopje en sindsdien droeg ik geen oorbellen meer. Ik miste ze!  En dus kocht ik voor het eerst in hele lange tijd oorbellen.

Hoe doen jullie het? Laten jullie jezelf ook weleens gaan?  Gewoon even voor dat prettige gevoel (een gevoel dat bij mij trouwens lang aanhoudt)? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. Tuurlijk! Ik denk dat iedereen t weleens doet hoor! En dan vind ik dat je je nog ingehouden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja. Dat doe ik wel eens hoor. En zoals in jouw geval was het ook gewoon echt nodig toch? Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik lees het nu terug en ik probeer het allemaal ook wel heel erg duidelijk 'goed' te praten. ;-)

      Verwijderen
  3. Ik vind niet dat je jezelf hebt laten gaan hoor. Door een vervelende nasleep van een operatie aan mijn been van bijna 1,5 jaar geleden, loop ik al die tijd in joggingbroeken (helaas ook naar mijn werk). Wacht maar tot ik weer normale kleding aan kan. Dan ga ik helemaal los!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet af en toe eens uit de band kunnen springen, vind ik, en jezelf verwennen als het financieel eraan zit. Alleen zo hou je het vol om voor de rest altijd goed op je financien te letten en te besparen en te consuminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had nu een beetje het idee dat ik verslonsde, dat gaf me absoluut geen goed gevoel.

      Verwijderen
  5. Sinds kort hebben wij een TJ Maxx, ik ken deze winkel uit de VS. Ik heb een bloes en een jurk gekocht en een nieuwe jeans bij de Kringloop, en ook mijn kast uitgeruimd met alles wat te groot was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk die opruiming. Ik kan me voorstellen dat je dat net zoveel rust heeft gegeven als bij mij.

      Verwijderen
  6. Ja joh! Soms moet je gewoon even los gaan : )

    Dat kan heerlijk voelen. En als ik het zo lees was het ook wel nodig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.