Vervangen

Er worden steeds minder spullen gekocht sinds ik bij iedere aankoop aan mezelf vraag of de aanschaf nu echt nodig is. De laatste week had ik opeens allerlei spullen die vervangen moesten worden en waarbij het antwoord op de vraag dus 'ja' luidde. Geen grote dingen, maar bij elkaar telt het wel op.

Ik had laatst een handdoek in gebruik en ik scheurde hem zo door. Vervanging stelde ik al tijden uit, maar ik moest er nu toch aan geloven. Bij de Hema loopt er precies een actie van 3 + 1 gratis en daarom koos ik ervoor om vier handdoeken aan te schaffen. Waarbij de kosten neerkwamen op €21,00.

Daarnaast dragen man en ik dezelfde sokken. Man heeft weliswaar een grotere maat maar ik draag gewoon maat 43-46 met mijn maat 40 en dat gaat prima. Geen gedoe in de was, heerlijk. Ik koop ze altijd per twee bij de Albert Heijn en kocht er deze week vier paar bij voor €5,48. Ik repareer gaten bij de tenen altijd, maar nu sleten ze ook onder de voet.

Mijn haarborstel is al tijden slecht. De pinnen vielen er inmiddels uit en hij was ook niet meer goed schoon te krijgen. En dus kocht ik een nieuwe voor €8,99.

Onze tandenborstels zaten ook weer aan hun termijn van drie maanden en dus kochten we twee stuks voor €3,98.

En als laatste bestelde ik een nieuw telefoonhoesje. Mijn oude gebruikte ik ruim een jaar en deze was echt in schandalige conditie. De kosten: €12,95.

In totaal besteedden we deze week €52,40 aan het vervangen van versleten items. Mijn lijstje is weer leeg en voorlopig kunnen we er met deze items weer tegenaan.

Komt het bij jullie ook voor dat opeens alles tegelijk lijkt te komen? Hoe pakken jullie dit aan? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. Tja, voor de noodzakelijke dingen die opeens komen, daar is de buffer voor.Tandenborstels koop ik in voorraad,als ze in de aanbieding zijn. Ik heb twee haarborstels, ik kan dus ook altijd wel wachten op een aanbieding of koopje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er nog nooit over na gedacht om een voorraad aan te leggen mbt tandenborstels en haarborstels. Tandenborstels koop ik sowieso altijd de goedkoopste die er zijn. Ik zal er eens op gaan letten. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. Tandenborstels heb ik altijd op voorraad. Ik koop ze in de aanbieding, en voor de kinderen bij de action ofzo.
    Handdoeken heb ik genoeg, laatst nog een paar in het kerstpakket gehad. Als er een kapot is hoef in geen nieuwe te halen in elk geval.
    Telefoonhoesjes slijten altijd wel snel vind ik. Ik probeer ook daarvoor aanbiedingen te vinden. Action of kruidvat bijvoorbeeld.
    Tja soms heb je van die weken. Niets aan te doen denk ik.
    Je had natuurlijk wel kunnen nadenken over 4 handdoeken aanschaffen ipv 1. 21€ of 7€ is wel een verschil, en zeker als je ze niet heel erg nodig hebt en op je geld wilt letten... maar verder, wat moet dat moet gewoon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk wat betreft de handdoeken. Maar de handdoek die ik kapot trok kreeg ik jaren geleden met kerst cadeau en dat waren er 6. Ik verwacht dus dat er binnenkort nog meer volgen. 😉 en nu had ik nog de korting. Zul je altijd zien dat dat op dat moment niet het geval is. Het verzenden was nu trouwens ook gratis. 😊

      Verwijderen
  3. O ja, er wordt hier ineens van alles vervangen! Het filter van de afzuigkap, het borsteltje van de stofzuiger. Nieuwe onderbroeken voor a. Enz. Komt door de zwangerschap denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaah! ik dacht dat wij de enige waren! hier ook 1 berg zwarte sokken maat 43-46 :D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.