Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuw bedrag BSR bekend

Op 29 april kregen we via mijnoverheid.nl het nieuwe bedrag m.b.t. de BSR binnen. Vorig jaar betaalden we nog €246,-, in onze nieuwe situatie komen we uit op €346,30. We stijgen dus €100,30.

Nu betaalde ik voorheen ik twee termijnen. Deze optie kreeg ik nu ook, hierbij zouden we €173,15 per keer betalen. Daarnaast bieden ze ook een andere optie aan, namelijk het betalen in acht termijnen. Ik heb het afgelopen weekend aangevraagd. Het betalen in acht termijnen is momenteel beter te behappen.

Nog even de bevestiging afwachten. In ons vaste lasten overzicht verwerkte ik het nieuwe bedrag al: €43,28. Het betalen in termijnen is alleen mogelijk als het maandelijks te betalen bedrag boven de €40,- uitkomt, wat bij ons dus het geval is.

Betalen jullie in twee termijnen of ook liever in acht? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik betaal zulke dingen altijd in termijnen, dat vind ik fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik dus ook prettiger. Als ik het geld heb dan kies ik er ook weleens voor om het toch in een keer te betalen maar ivm de verhuizing is de buffer nu te laag.

      Verwijderen
  2. Ik ga ervan uit dat BSR de gemeentelijke belastingen zijn. Bij ons kun je kiezen tussen 2 of 10 termijnen en dit jaar heb ik het juist terug gezet naar 2 termijnen. Allemaal die maandelijkse bedragen, daar wilde ik vanaf. Nu is het betaald en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Zijn inderdaad de gemeentelijke belastingen. Dat is ook prettig, deed ik voorheen wel. Maar door het verhuizen is onze buffer zodanig laag dat ik het liever in termijnen heb.

      Verwijderen
  3. Als BSR inderdaad gemeentelijke lasten zijn kunnen wij kiezen tussen in 1x of in 10 termijnen. Wij betalen in 10 termijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. BSR is niet de gemeentelijke belastingen, die betaal je aan de gemeente en krijg je een rekening van de gemeente voor. BSR is het waterschap, en die betaal je o.a. voor onderhoud van waterwegen (=sloten) en wegen in het buitengebied, dus buiten de bebouwde kom.
    Wij kunnen kiezen uit 2 termijnen betalen in mei en juli, of in 1 keer betalen in juli. Was het maar waar dat we in 8 of 10 termijnen kunnen betalen! Bij de gemeente kunnen we wel in 10 termijnen betalen, via automatische incasso. Wij betalen dit jaar meer dan 475 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan vergis ik me. Gelukkig kan het bij ons wel in termijnen.

      Verwijderen
  5. Ik krijg verschillende rekening van BSR, opgeteld zo'n 600-700 euro. Die knal ik er ineens uit, hoef ik er de rest van het jaar niet meer aan te denken.

    Als backup maak ik maandelijks wel wat geld over naar de spaarrekening, zodat ik de rekeningen daar van kan betalen mocht het in de lopende maand even niet uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire berichten van deze blog

Gratis op te halen

We zijn hard aan het klussen in het nieuwe huis. In ons huidige huis ben ik aan het opruimen, uitzoeken en inpakken. Veel verkoop ik via Facebook en Marktplaats, maar er zijn ook spullen die niet de moeite zijn om te verkopen of waarop niet gereageerd wordt. Het zijn allemaal spullen die nog goed te gebruiken zijn.

Ik besloot deze gratis op internet te zetten, in de verwachting dat er zeer snel gereageerd zou worden. Het staat nu al een aantal dagen op internet en er zijn nog geen reacties. Zal iedereen aan het minimaliseren zijn? Als het van het weekend nog niet opgehaald is gaat het naar de kringloop.

Werkt het gratis ophalen bij jullie wel? Hebben jullie misschien nog tips? Ik hoor graag van jullie!

Kleding

Nu ik al een aantal jaren heel bewust met ons geld bezig ben merk ik dat mijn kleding nogal uit begint te dunnen. Zo ligt er redelijk wat verwassen en met kleine gaatjes in de kast. Ik koop veel minder en ook steeds vaker tweedehands.

Zoals ik hier ook verteld heb is mijn schoonzus in juni overleden. Na een ziektebed van bijna drie jaar, een hersentumor, heeft ze besloten euthanasie toe te passen. Voordat ze overleed gaf ze al veel kleding weg, ik kreeg toen acht kledingstukken die ik zeer regelmatig draag.

Vorige week stuurde zwager een appje met de vraag of iemand hem zou willen helpen met het uitzoeken van de kleding van zijn vrouw. Aan veel kleding hangt een herinnering en hij vond het dan ook erg moeilijk om aan te pakken. Nadat ik aangegeven had dat ik wel wilde hebben we besloten dat ik foto's ga maken van alle te verkopen kleding en deze op Marktplaats dan wel Facebook ga plaatsen.

Afgelopen weekend kwam zwager elf(!) vuilniszakken brengen. Ik schrok enigszins van de hoev…

Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pi…