Nieuw bedrag BSR bekend

Op 29 april kregen we via mijnoverheid.nl het nieuwe bedrag m.b.t. de BSR binnen. Vorig jaar betaalden we nog €246,-, in onze nieuwe situatie komen we uit op €346,30. We stijgen dus €100,30.

Nu betaalde ik voorheen ik twee termijnen. Deze optie kreeg ik nu ook, hierbij zouden we €173,15 per keer betalen. Daarnaast bieden ze ook een andere optie aan, namelijk het betalen in acht termijnen. Ik heb het afgelopen weekend aangevraagd. Het betalen in acht termijnen is momenteel beter te behappen.

Nog even de bevestiging afwachten. In ons vaste lasten overzicht verwerkte ik het nieuwe bedrag al: €43,28. Het betalen in termijnen is alleen mogelijk als het maandelijks te betalen bedrag boven de €40,- uitkomt, wat bij ons dus het geval is.

Betalen jullie in twee termijnen of ook liever in acht? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik betaal zulke dingen altijd in termijnen, dat vind ik fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik dus ook prettiger. Als ik het geld heb dan kies ik er ook weleens voor om het toch in een keer te betalen maar ivm de verhuizing is de buffer nu te laag.

      Verwijderen
  2. Ik ga ervan uit dat BSR de gemeentelijke belastingen zijn. Bij ons kun je kiezen tussen 2 of 10 termijnen en dit jaar heb ik het juist terug gezet naar 2 termijnen. Allemaal die maandelijkse bedragen, daar wilde ik vanaf. Nu is het betaald en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Zijn inderdaad de gemeentelijke belastingen. Dat is ook prettig, deed ik voorheen wel. Maar door het verhuizen is onze buffer zodanig laag dat ik het liever in termijnen heb.

      Verwijderen
  3. Als BSR inderdaad gemeentelijke lasten zijn kunnen wij kiezen tussen in 1x of in 10 termijnen. Wij betalen in 10 termijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. BSR is niet de gemeentelijke belastingen, die betaal je aan de gemeente en krijg je een rekening van de gemeente voor. BSR is het waterschap, en die betaal je o.a. voor onderhoud van waterwegen (=sloten) en wegen in het buitengebied, dus buiten de bebouwde kom.
    Wij kunnen kiezen uit 2 termijnen betalen in mei en juli, of in 1 keer betalen in juli. Was het maar waar dat we in 8 of 10 termijnen kunnen betalen! Bij de gemeente kunnen we wel in 10 termijnen betalen, via automatische incasso. Wij betalen dit jaar meer dan 475 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan vergis ik me. Gelukkig kan het bij ons wel in termijnen.

      Verwijderen
  5. Ik krijg verschillende rekening van BSR, opgeteld zo'n 600-700 euro. Die knal ik er ineens uit, hoef ik er de rest van het jaar niet meer aan te denken.

    Als backup maak ik maandelijks wel wat geld over naar de spaarrekening, zodat ik de rekeningen daar van kan betalen mocht het in de lopende maand even niet uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.