Smartengeld #2

Vorige week schreef ik over het bedrag van €1.000,- dat ik ontvangen heb, het smartengeld n.a.v. de aanrijding. Nadat ik hiervan €500,- afloste op onze lening bij (schoon)ouders en de andere helft naar onze buffer stortte, ontving ik een mail van Delta Lloyd.

In deze mail stonden alle schadeposten nog eens opgesomd. Allereerst de schade voor de fiets; €338,25, deze schoten we eerder al zelf voor. Vervolgens de vergoeding van de km's en huishoudelijke hulp; €948,32. Deze bedragen hebben ze al overgemaakt. Het bedrag van de huishoudelijke hulp en kilometers hebben ze afgerond naar boven, naar €1.000,-.

Verder te ontvangen posten zijn oppaskosten, eigen risico zorgverzekering, parkeerkosten én smartengeld. Hieruit blijkt dus dat ik de vorige betaling totaal verkeerd geïnterpreteerd heb! Het gaat hier dus alleen om vergoeding van onkosten en niets meer dan dat.

In oktober hebben we opnieuw contact en dan zal er ook meer bekend worden over de uitbetaling van het daadwerkelijke smartengeld. Ik heb geen idee om wat voor een bedrag het zal gaan. Ik ben zeer benieuwd en zoals ik er nu naar kijk zal het opnieuw 50% aflossing zijn en 50% buffer.

Ik houd jullie op de hoogte. Hebben jullie ervaring met een uitbetaling van smartengeld? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Nooit mee te maken gehad gelukkig. Al snap ik uit jouw verhaal niet helemaal waar die 1000€ eerder nou voor was? 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kilometervergoeding en daarnaast een vergoeding van de huishoudelijke hulp. €51,68 is voorschot.
      Fijn dat je hier nog nooit mee van doen gehad hebt. Had ik liever ook niet gehad. 😉

      Verwijderen
  2. Ooit ben ik toen ik fietste aangereden door een auto. Ik heb er een blijvende,maar kleine litteken in mijn gezicht aan over gehouden en met mijn knie heb ik toch wel een half jaar wekelijks naar de fysio gekund, hier stond smartengeld van 1.200,- tegenover. Ik vond dat toen ontiegelijk veel geld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe is het inmiddels met je knie? Alle pijn over? Dat vind ik nog steeds ontiegelijk veel geld. 😉 Ik ben stiekem erg benieuwd.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.