Besparen op de boodschappen

Ik schreef er al eerder over; besparen op de boodschappen. Ik doe dit op verschillende manieren. Zo kijk ik iedere week in de diepvries, koelkast en voorraadkast. In afstemming met de Albert Heijn app voor de bonusaanbiedingen maak ik vervolgens een weekmenu.

Door de aanbiedingen terug te laten komen in mijn weekmenu bespaarde ik dit jaar al weer een heleboel. Op iedere bon van de Albert Heijn staat namelijk het kortingsbedrag wat gerekend is. Ik heb niet alle bonnen genoteerd in mijn Excel-bestand, maar het merendeel wel. In totaal bespaarde ik dit jaar tot en met vandaag alweer €302,41. Hieronder vallen ook producten die ik gekocht heb met 35% korting.

Daarnaast koop ik altijd Perla koffiepads. Op deze zakken zitten spaarpunten, variĆ«rend per product van 10 tot 30 punten. Bij een volle kaart kun je deze inleveren en krijg je €2,00 korting. Nu zijn wij geen koffiedrinkers, dus het is alleen maar van die keren dat we visite krijgen. Ik heb er dan ook bijna 5 jaar over gedaan om een spaarkaart vol te krijgen.. Maar ach, het kost weinig tijd en moeite dus een nieuwe spaarkaart is alweer gehaald en er zitten inmiddels al weer punten opgeplakt.

Verder spaar ik de Airmiles, je kunt ze natuurlijk bij verschillende winkels sparen, maar ik lever ze eigenlijk altijd alleen bij de Albert Heijn in voor korting. Er is regelmatig een kortingsactie en hierbij krijg ik per keer gemiddeld zo'n €2,00 korting.

Hoe bespaar jij op de boodschappen? Heb je nog tips? Ik hoor graag van je.

Reacties

  1. Ik maak een weekmenu op basis van de aanbiedingen, en dat werkt enorm goed bij mij.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd de bon nakijken! Daarmee bespaar ik heel veel. Er worden vaak fouten gemaakt. Vandaag ging ik naar de A. H en op het bordje stond paprika 40% korting. Twee stuks voor 65 cent. Ik had ze nodig en kocht er 4.op de bon zag ik dat ik 1. 30 te veel had betaald. De prijs op het bordje klopte niet met de prijs in de folder. Ik kreeg 1,30 terug. Bij de Deen hadden ze laatst de verkeerde elmex pakken neer gezet en er stond echt alle elmex tweede gratis. Ik kreeg toen 5 euro terug. Tikt toch lekker aan steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik inderdaad altijd! In de supermarkt gebruik ik altijd de handscanner

      Verwijderen
    2. Dus dan kun je het gaandeweg in de gaten houden. Ideaal!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.