Doorgaan naar hoofdcontent

Autoverzekering

Sinds augustus 2017 staat onze auto op man zijn naam. Doordat dit de eerste auto van man is, hadden wij op dat moment 0 schadevrije jaren. Onze verzekering viel hierdoor vrij hoog uit. Per maand werd er iets meer dan €82,- afgeschreven.

Een aantal weken terug kreeg ik een mail waarin stond dat er per augustus 2018 1 schadevrij jaar bijgeschreven zou worden. Niet alleen zijn we blij dat we afgelopen jaar geen schade hebben gereden, ook voor onze portemonnee scheelt het aanzienlijk.

Per augustus zal er voortaan €68,- afgeschreven worden. Dit is een besparing van €14,- per maand en een prachtige besparing van €168,- op een jaar. Op naar weer een schadevrij jaar met daaropvolgend een mooie prijsdaling.

Hoe staat het met jouw schadevrije jaren en daaraan gekoppeld je premie? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Dat is een fors verschil, mooie besparing! De verzekeringen zijn hier in Spanje wat goedkoper. Ik kocht in mei mijn allereerste auto en betaal 537 euro per jaar voor nul schadevrije jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook niet op zo'n verschil getekend. Zo'n €45,- per maand is ook niet duur!

      Verwijderen
  2. Auto op man zijn naam.. wegens had al schadevrije jaren.
    Inmiddels zijn dat er 14. Onze auot kost in de maand ongeveer 300 euro. Dat is brandstof, onderhoud, wegenbelasting en verzekeringen. Wij hebben een verzekering van een euro of anderhalf die letsel van inzittenden dekt. De verzekering van de auto zelf kost 15 euro..
    Nou moet ik zeggen dan mijn man dus echt in 14 jaar geen schade heeft gereden met de auto. En ik in 8 jaar ook niet. Met 28000/38000 km per jaar is het ook niet dat we eens per week een boodschapje doen. Zes dagen woon-werkverkeer, familie en vrienden van Winschoten en Dokkum tot Sliedrecht en Nijmegen, weekendjes naar Luxemburg en Sauerland, vakantie in de Harz.
    Er zit wel schade aan de auto.. iand reed 80 waar je tijdelijk 30 mocht omdat er niet nieuw asfalt lag met die stenenlaag erop..handenvol stenen op de motorkap en de zijkant en alle vier ruiten aan de zijkant en de voorruit zitten onder de krassen..en in de voorruit zitten 4 sterren. Ik heb een dashboard camera en krijg het waarschijnlijk vergoed.. nu nog iets verzinnen voor mensen die hun deur ertegenaan gooien in parkeergarages. Echt elke week minimaal drie nieuwe butsen als we bij de auto aankomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schade van een ander is helemaal vervelend.. Gelukkig heb je die dashcam en kun je nog iets claimen! Ik had schadevrije jaren maar die waren inmiddels verlopen helaas.

      Verwijderen
  3. Zo dat scheelt behoorlijk! Dat staat mij in de toekomst ook nog te wachten, nu doe ik nog samen met mijn moeder met de auto, omdat ze 2 straten verderop woont, dus dat kan makkelijk. Maar na de verhuizing die binnen nu en 1 jaar zeker weten plaats gaat vinden, wordt dat wellicht wat lastiger. Maar even afwachten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.