Sportschool

Jaren terug ben ik lid geweest van een sportschool. Samen met een maatje ging ik heel regelmatig en bleef ik ook goed op gewicht. Zo'n drie maanden geleden ben ik bevallen van zoon B. Bij beide zwangerschappen kwam ik 12 kilo aan, wat helemaal niet slecht is. Maar nadat je kinderen hebt, is het gaan naar de sportschool al een hele opgave i.v.m. borstvoeding en opvang.

Toch wilde ik erg graag weer aan de slag. Ik keek wat rond en vond in een nabijgelegen dorp een sportschool die kinderopvang aanbood. Iedere woensdagochtend van 8:30 - 12:00 opvang voor €2,- per kind. Woensdag is mijn vrije dag en dit sprak me dan ook meteen aan. Vorige week woensdag reed ik met de jongens naar de sportschool om eens te kijken hoe deze opvang in elkaar stak. Bij binnenkomst werd me meteen medegedeeld dat ze per 1 september stopten met het aanbieden van opvang. Wat een teleurstelling, juist datgene wat me aansprak in deze sportschool zou ik niet van kunnen profiteren.

Naar aanleiding van dit bezoekje appte ik mijn collega. Zij gaf aan dat ze bij de sportschool was gestart met een actie; 10 kilo in 10 weken. Via je verzekering krijg je een bepaald bedrag vergoed voor de diƫtiste/voedingsconsulente. Deze sportschool biedt daarbij gratis gebruik van alle faciliteiten aan. Toen zij dit vertelde herinnerde ik me opeens ook dat diezelfde actie de reden is geweest dat ik jaren geleden een abonnement genomen heb bij deze sportschool. Ik had hier totaal geen erg in, omdat ik toch op zoek was naar kinderopvang en ze dit bij deze sportschool niet aanbieden.

Ik besloot om te bellen voor een oriĆ«ntatiegesprek. Hierbij krijg je uitleg over het pakket, een rondleiding door de sportschool en ze kijken voor je na wat de verzekering vergoed. Omdat ik afgelopen november al zwanger was van zoon B heb ik toen besloten om een uitgebreidere verzekering te nemen. Bij bevallen in het ziekenhuis zou ik deze kosten niet hoeven betalen, ook het kraampakket en eigen bijdrage van de kraamzorg zou dan vergoed worden. Doordat ik deze verzekering voor geheel 2018 heb, wordt er maar liefst €500,- vergoed.

Dit betekend dat ik tot eind van het jaar gratis bij deze sportschool kan sporten. Ik krijg begeleiding bij het sporten en bij mijn eetpatroon. Voor €7,30 per maand mag ik bij ieder bezoek onder de zonnebank. Aangezien ik dit ook al een hele tijd wil, ga ik dit abonnement wel aanschaffen. Sporten kost me dit jaar dus niets op die €7,30 voor de zonnebank na. Dit abonnement is per maand opzegbaar.

Mijn zorgverzekering voor 2019 zal omlaag gaan, maar dan wordt alsnog €200,- vergoed. Dit bedrag mag ik weer vanaf 1 januari 2019 gebruiken. Dit betekend dat ik de eerste 10 weken van 2019 ook nog gratis mag sporten. Voorlopig ben ik dus wel onder de pannen.

Ik hoefde alleen een sportbroek aan te schaffen. Sportschoenen en shirts heb ik nog liggen. Oppas is inmiddels ook geregeld. Per week ga ik een keer overdag en een keer in de avond. In de avond is man dan gewoon thuis en overdag heb ik al zes adressen waar ik de kinderen mag brengen. Zo kan ik mooi rouleren en hoef ik met niet druk te maken over de jongens.

Vol goede moed ga ik starten! Doordat ik de laatste weken al op mijn eetpatroon let, lees minder snoepen, ben ik al twee kilo van de 97,5 kwijt. Op naar nog vele meer!

Sport jij ook? In een sportschool of een sport in teamverband? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Ik loop dagelijks hard, inmiddels zo'n 17 jaar. Ik ben dat gaan doen na de geboorte van mijn vierde kind. De kraamhulp vertelde hoe ze zo rustig werd van hardlopen en dat sprak me aan. Het is ideaal omdat ik er alleen maar de deur voor hoef uit te lopen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me heerlijk. Ik heb alleen een erg grote cup-maat, waardoor rennen helaas niet echt een optie is.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.