Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuw bedrag BSR bekend

Op 29 april kregen we via mijnoverheid.nl het nieuwe bedrag m.b.t. de BSR binnen. Vorig jaar betaalden we nog €246,-, in onze nieuwe situatie komen we uit op €346,30. We stijgen dus €100,30.

Nu betaalde ik voorheen ik twee termijnen. Deze optie kreeg ik nu ook, hierbij zouden we €173,15 per keer betalen. Daarnaast bieden ze ook een andere optie aan, namelijk het betalen in acht termijnen. Ik heb het afgelopen weekend aangevraagd. Het betalen in acht termijnen is momenteel beter te behappen.

Nog even de bevestiging afwachten. In ons vaste lasten overzicht verwerkte ik het nieuwe bedrag al: €43,28. Het betalen in termijnen is alleen mogelijk als het maandelijks te betalen bedrag boven de €40,- uitkomt, wat bij ons dus het geval is.

Betalen jullie in twee termijnen of ook liever in acht? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik betaal zulke dingen altijd in termijnen, dat vind ik fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik dus ook prettiger. Als ik het geld heb dan kies ik er ook weleens voor om het toch in een keer te betalen maar ivm de verhuizing is de buffer nu te laag.

      Verwijderen
  2. Ik ga ervan uit dat BSR de gemeentelijke belastingen zijn. Bij ons kun je kiezen tussen 2 of 10 termijnen en dit jaar heb ik het juist terug gezet naar 2 termijnen. Allemaal die maandelijkse bedragen, daar wilde ik vanaf. Nu is het betaald en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Zijn inderdaad de gemeentelijke belastingen. Dat is ook prettig, deed ik voorheen wel. Maar door het verhuizen is onze buffer zodanig laag dat ik het liever in termijnen heb.

      Verwijderen
  3. Als BSR inderdaad gemeentelijke lasten zijn kunnen wij kiezen tussen in 1x of in 10 termijnen. Wij betalen in 10 termijnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. BSR is niet de gemeentelijke belastingen, die betaal je aan de gemeente en krijg je een rekening van de gemeente voor. BSR is het waterschap, en die betaal je o.a. voor onderhoud van waterwegen (=sloten) en wegen in het buitengebied, dus buiten de bebouwde kom.
    Wij kunnen kiezen uit 2 termijnen betalen in mei en juli, of in 1 keer betalen in juli. Was het maar waar dat we in 8 of 10 termijnen kunnen betalen! Bij de gemeente kunnen we wel in 10 termijnen betalen, via automatische incasso. Wij betalen dit jaar meer dan 475 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan vergis ik me. Gelukkig kan het bij ons wel in termijnen.

      Verwijderen
  5. Ik krijg verschillende rekening van BSR, opgeteld zo'n 600-700 euro. Die knal ik er ineens uit, hoef ik er de rest van het jaar niet meer aan te denken.

    Als backup maak ik maandelijks wel wat geld over naar de spaarrekening, zodat ik de rekeningen daar van kan betalen mocht het in de lopende maand even niet uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.

Schuldenvrij!

Nou ja, niet helemaal. We hebben natuurlijk nog de hypotheek. Maar sinds gisteren zijn we schuldenvrij bij onze schoonouders!

Naar aanleiding van een tip van Mom4life heb ik besloten om mijn gegevens bij de belastingdienst ten goede van de kinderopvangtoeslag aan te passen. Ik moest twee jaar achter elkaar terug betalen. Dit jaar gaf ik beduidend minder uren op.

Vorige week kreeg ik de jaaropgave per mail binnen. Hierin stond vermeld dat ik voor 1 mei contact op moest nemen indien er te weinig uren opgegeven waren.

En zo stond er gisteren opeens bijna €1.900,- op mijn rekening! Met nog €1.250,- af te lossen bij schoonouders besloten we dit bedrag gelijk over te maken en de rest over te maken naar de spaarrekening.

Een heerlijk gevoel. Op naar het aflossen op de hypotheek. Een mail met een aantal vragen is al verzonden naar de hypotheekverstrekker. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.