Eigen risico

Man heeft een ICD n.a.v. een hartafwijking. Voorheen vielen de controles onder de basisverzekering en hoefden we hier niets voor te betalen. Geheel onverwachts kregen we een aantal weken terug een factuur voor het eigen risico voor 2017. Er zijn duidelijk veranderingen doorgevoerd. ;-)

Aangezien januari al een dure maand was konden we de €363,00 die nog voldaan moesten worden niet van de lopende rekening betalen. Van de spaarrekening af halen zou een optie zijn, maar had niet mijn voorkeur. Dus heb ik gebeld naar Interpolis voor een betalingsregeling.

Dit was geen probleem en per 3 februari wordt de eerste betaling afgeschreven; €121,00. Daarna volgen dus nog twee betalingen. Door het zo te verdelen komt het wat vriendelijker over en kan ik het in mijn hoofd wat beter behappen.

We hebben weer een eerste keer te pakken; de betalingsregeling. Hopelijk volgen er weinig tot geen meer. Hebben jullie weleens gebruik gemaakt van een betalingsregeling voor een relatief klein bedrag? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Nee eigenlijk nooit. Waarom wilde je het liever niet van de spaarrekening afhalen? Daar is het toch voor in principe? Of bij jullie niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze spaarrekening valt buiten het internetbankieren. Ik moet dan naar de bank om schriftelijk akkoord te geven. Het zou dus wel kunnen, maar door het zo aan te pakken merk ik dat ik beter kan sparen, want ik geef gewoon minder uit deze drie maanden. Meer een beetje mezelf voor de gek houden denk ik..

      Verwijderen
  2. Dat dacht ik ook. Het is ook niet zo dat je een berg rente misloopt.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben elk jaar mijn eigen risico kwijt en heb de betalingsregeling dat ik 10 maanden 1/10 dus 38,50 betaal. Erg handig omdat het zo een vaste last is per maand. Ondanks voldoende op rekening vind ik dit veel prettiger,
    immers ik heb het eigen risico in jan. vaak al op en geen zin om begin van het jaar zo'n bedrag ineens te betalen. En het kost ook geen rente. Het is gewoon een service van de zorgverzekering waar ik graag gebruik van maak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag deze regeling dus ook en wil dit ook gaan regelen. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  4. Ik denk dat ik het dan toch liever van mijn spaarrekening zou halen dan een betalingsregeling te doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het had inderdaad gekund, we hebben nu een betaling gedaan. Nog maar twee en we zijn er van af!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.