Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimen in 2019

2019 start goed. De verkopen vallen helemaal niet tegen. Afspraken worden gemaakt en opgevolgd. Fantastisch! Ik verkocht deze maanden het een en ander aan baby uitzet en verdiende hiermee €77,-.

Het kriebelde al een tijdje en aangezien man bepaalde papieren voor zijn werk zocht, moest ik er nu dan toch aan geloven. Ik besteedde een hele zaterdag (weliswaar met de jongens bij me) aan het herordenen van de administratie. Ik haalde de mappen leeg en besloot tot een logischere indeling.

De papieren van jongste zoon had ik op een stapel liggen, deze zijn nu netjes geordend achter zijn eigen tabblad. Veel papieren konden weer weg, want ouder dan vijf jaar. Ook bleek dat ik bij veel correspondentie ook het voorblad bewaard had. Achteraf bleek hier niet echt iets beduidend op te staan, dus deze belanden ook in stukjes in de papiercontainer.

De kast met paperassen kreeg ook gelijk een opfrisbeurt. Alle pennen gecontroleerd, batterijen geordend en de slingers bij elkaar gebonden.

En weer verder met het iedere dag een kastje principe. Zo ben ik binnenkort ook weer klaar met de keuken!

Aangezien onze trapkast inmiddels bijna uitpuilt met te verkopen spullen overweeg ik om op een rommelmarkt te gaan zitten. Even een vraag aan jullie; zou het een slimme zet zijn?

Reacties

  1. Die papierwinkel vind ik altijd zo fijn om achter de rug te hebben. Geeft een heerlijk voldaan gevoel.
    En wat betreft de rommelmarkt, als je er zelf plezier aan beleeft zou ik het gewoon doen. Maar het is een beste zit. Ik heb het vorig jaar gedaan, maar dan wel een markt die pas om 9 uur begon, op loopafstand van mijn huis en samen met mijn zus. Anders had ik het niet gedaan, vroeg op, gezeul met spullen, niet aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat is een opgeruimd gevoel hé! Ook al heb je niet direct zicht op wat je gedaan hebt (als in meer ruimte in de woonkamer o.i.d.). Ik twijfel nog heel erg. Trekt me nog niet helemaal. Maar het idee dat het wat op zou brengen en ik van m'n spullen af zou zijn..

      Verwijderen
  2. Als je van je spullen afwilt lijkt het me een goed idee. Er zijn ook van die shop-in-shop winkels waar je goedkoop een plank kunt huren en je spullen neerzetten. Dan worden ze voor je verkocht en je krijgt een groot deel van opbrengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap heel goed wat je bedoeld, ik hou zelf van een opgeruimd huis. Leuk om dit even van je te lezen, bedankt! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.