Budget uitdaging

Man werkt nu alweer twee maanden bij zijn nieuwe werkgever. Het bevalt hem erg goed en zijn nieuwe werkgever is ook erg positief. Hij leert snel en er worden regelmatig trainingsavonden ingepland. Tijdens zijn vervolgopleiding heeft hij de basis van CV-ketel onderhoud geleerd en hij kan zich hier goed mee redden.

Laatst zag ik via Facebook een oproep voor het vervangen en verplaatsen van een boiler. Ik reageerde namens man en afgelopen zaterdag mocht hij de boiler plaatsen. De vergoeding die hij hiervoor kreeg; maar liefst €200,-.

Deze €200,- kreeg hij uiteraard contant en we hebben besloten om €200,- door te zetten van de lopende rekening naar de spaarrekening. Alles wat man extra verdiend of aan fooi krijgt zetten we apart voor een nieuwe motor. Van het contante geld worden de komende vier weken de boodschappen gekocht. Per week mag ik €50,- uitgeven. De laatste tijd zaten we rond de €70,-, dit kan naar beneden zonder dat we echt op boodschappen in moeten leveren.

Het zal wel een uitdaging worden, maar met de voorraad in de diepvries moet het toch mogelijk zijn om de komende maand te zakken in de uitgaven aan boodschappen. Deze week gaf ik €41,44 uit en mochten we onverwachts bij mijn schoonouders mee-eten. Er hoeven dus zeker te weten geen extra boodschappen gehaald te worden, er ligt nu zelfs tot en met volgende week dinsdag eten klaar.

Budget uitdaging week 1; gehaald!

Zetten jullie jezelf weleens op een budget? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik eet 1 keer in de 3 weken 'uit de kasten' en doe die week in principe geen boodschappen om zo te bezuinigen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat deed ik voorheen ook, maar nu ik strakker inkoop is mijn voorraad een stuk beperkter. Wel staan er regelmatig restjes dagen op de planning.

      Verwijderen
  2. Oh wat een lekkere meevaller zeg! Ja hoor, wij hebben het afgelopen week gedaan. We zijn heel creatief geweest en de restjes die in de vriezer zaten zijn nu ook op. Vanmiddag mogen we ons "laatste" weekgeld pakken voor aankomende week en dan hebben we volgende week weer nieuwe loon. En we komen niks tekort, hebben voldoende fruit nog in huis, vlees ook dus dat gaan we wel redden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker vooruitzicht. Geeft altijd rust vind ik, weten dat je voorraad hebt.

      Verwijderen
  3. Niet echt. Ik probeer wel soms een weekje wat goedkoper te eten door bepaalde gerechten te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo eten wij komende week weer pannenkoeken. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Extra geld is mooi meegenomen, maar heb je afgesproken met de baas van man dat hij dit soort bijklussen mag doen? Mijn buurman is er ooit om ontslagen en kreeg nog forse boete van belastingsdienst toe op de koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe gaat het met je budget-uitdaging? Hoop dat het ook goed met jou en de baby gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed! Ik zal morgenavond weer eens bloggen! We hebben dinsdag de 20-weken echo. Spannend weer!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.