Doorgaan naar hoofdcontent

Dure maand

De maand oktober is een verschrikkelijk dure maand. Een maand waarin we flink moeten schuiven met bedragen om uit te komen. Onze maand loopt van 19 oktober tot en met 18 november, in verband met de uitbetaling van ons loon.

Zo viel vorige maand de garagedeur duurder uit waardoor we geld van de spaarrekening af moesten schrijven waar we niet op gerekend hadden. Deze maand lopen de oppaskosten hoog op (€730,28) en ik ontving ook een factuur m.b.t. de aanrijding. Ik mocht hiervoor €324,07 overmaken. Dit krijgen we nog terug van de verzekering van de tegenpartij, maar toch, dit deed even zeer! 

Verder kocht ik zwangerschapskleding, die ik voor verzending betaalde. Ik heb hier een aantal items van teruggestuurd. Dit deed ik meer dan twee weken geleden maar helaas nog steeds geen geld of bericht van ontvangst. Al twee keer gebeld, maar dit versneld het proces ook niet. Ik wacht nog op een teruggave van €80,-.

En dan vervolgens nog onze overstap van KPN naar Ziggo. Ik betaalde voor KPN het volledige maandbedrag €66,00. Nu kreeg ik een mail dat ik teveel betaald had en dat ze het z.s.m. over zullen maken. Het gaat om een bedrag van €42,77, dit heb ik ook nog niet mogen ontvangen.

Het bedrag voor de zorgkosten n.a.v. de aanrijding heb ik van de spaarrekening af moeten halen. Het saldo van de rekening is nu angstaanjagend laag; €200,-. Uiteraard hebben we nog meer spaargeld, maar dit hebben we gereserveerd voor onze zoon. Het nieuwe doel; zo snel mogelijk omhoog! Ik blogde eerder over onze wensen en die zullen door het lage saldo waarschijnlijk wel bemoeilijkt worden, we wachten af. De Marktplaats verkopen gaan gelukkig erg goed, hiervan betalen we de komende weken de boodschappen. 

Hoe gaat het met jullie uitgaven en spaargeld? Zijn jullie doelen al behaald? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Oei! Dat lijkt me helemaal niet leuk, zo’n laag spaarsaldo. Ik kan me voorstellen dat je dan op wat ‘kleinere’ en grotere teruggaves zit te wachten. Hoop dat het snel komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou he! Inmiddels een teruggave ontvangen en het staat nu op €450,-. Alweer iets meer ademruimte. ;-)

      Verwijderen
  2. ook wij hebben een dure maand, maar het saldo op de spaarrekening valt nog mee.. Gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weet dat je nog enige bedragen terug krijgt, dan kan je je spaar rekening hopelijk aanvullen! Ik kreeg eindelijk mijn stook kosten verrekening terug, 244E! Ik was heel blij, want had net een hele dure APK achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi bedrag! Jammer dat het gelijk weer door moet naar de APK rekening maar toch. Ik kreeg inmiddels een betaling terug en nu staat er €450,- op. Als de volgende maand gaat zoals voorspeld komen we eind die maand op €900,-!

      Verwijderen
  4. Ik weet nog dat we na de verhuizing in 2001 nog maar 900 gulden op de spaarrekening hadden staan. Dat voelde heel benauwd zeker omdat we net in een ander huis woonden. Gelukkig kreeg man twee maanden later een mooie bonus en ook ik wat extra's in december en toen ging het weer. De euro hakte het bedrag wel omlaag maar de spanning was eraf. Inmiddels zijn we zover dat de buffer erg ruim is. Dat heeft alleen als nadeel dat je het geld liever wilt laten staan. Dat kan ook weer een voordeel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me wel voorstellen! Gelukkig komen hier ook weer aanvullingen bij.

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.