Dure maand

De maand oktober is een verschrikkelijk dure maand. Een maand waarin we flink moeten schuiven met bedragen om uit te komen. Onze maand loopt van 19 oktober tot en met 18 november, in verband met de uitbetaling van ons loon.

Zo viel vorige maand de garagedeur duurder uit waardoor we geld van de spaarrekening af moesten schrijven waar we niet op gerekend hadden. Deze maand lopen de oppaskosten hoog op (€730,28) en ik ontving ook een factuur m.b.t. de aanrijding. Ik mocht hiervoor €324,07 overmaken. Dit krijgen we nog terug van de verzekering van de tegenpartij, maar toch, dit deed even zeer! 

Verder kocht ik zwangerschapskleding, die ik voor verzending betaalde. Ik heb hier een aantal items van teruggestuurd. Dit deed ik meer dan twee weken geleden maar helaas nog steeds geen geld of bericht van ontvangst. Al twee keer gebeld, maar dit versneld het proces ook niet. Ik wacht nog op een teruggave van €80,-.

En dan vervolgens nog onze overstap van KPN naar Ziggo. Ik betaalde voor KPN het volledige maandbedrag €66,00. Nu kreeg ik een mail dat ik teveel betaald had en dat ze het z.s.m. over zullen maken. Het gaat om een bedrag van €42,77, dit heb ik ook nog niet mogen ontvangen.

Het bedrag voor de zorgkosten n.a.v. de aanrijding heb ik van de spaarrekening af moeten halen. Het saldo van de rekening is nu angstaanjagend laag; €200,-. Uiteraard hebben we nog meer spaargeld, maar dit hebben we gereserveerd voor onze zoon. Het nieuwe doel; zo snel mogelijk omhoog! Ik blogde eerder over onze wensen en die zullen door het lage saldo waarschijnlijk wel bemoeilijkt worden, we wachten af. De Marktplaats verkopen gaan gelukkig erg goed, hiervan betalen we de komende weken de boodschappen. 

Hoe gaat het met jullie uitgaven en spaargeld? Zijn jullie doelen al behaald? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Oei! Dat lijkt me helemaal niet leuk, zo’n laag spaarsaldo. Ik kan me voorstellen dat je dan op wat ‘kleinere’ en grotere teruggaves zit te wachten. Hoop dat het snel komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou he! Inmiddels een teruggave ontvangen en het staat nu op €450,-. Alweer iets meer ademruimte. ;-)

      Verwijderen
  2. ook wij hebben een dure maand, maar het saldo op de spaarrekening valt nog mee.. Gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weet dat je nog enige bedragen terug krijgt, dan kan je je spaar rekening hopelijk aanvullen! Ik kreeg eindelijk mijn stook kosten verrekening terug, 244E! Ik was heel blij, want had net een hele dure APK achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi bedrag! Jammer dat het gelijk weer door moet naar de APK rekening maar toch. Ik kreeg inmiddels een betaling terug en nu staat er €450,- op. Als de volgende maand gaat zoals voorspeld komen we eind die maand op €900,-!

      Verwijderen
  4. Ik weet nog dat we na de verhuizing in 2001 nog maar 900 gulden op de spaarrekening hadden staan. Dat voelde heel benauwd zeker omdat we net in een ander huis woonden. Gelukkig kreeg man twee maanden later een mooie bonus en ook ik wat extra's in december en toen ging het weer. De euro hakte het bedrag wel omlaag maar de spanning was eraf. Inmiddels zijn we zover dat de buffer erg ruim is. Dat heeft alleen als nadeel dat je het geld liever wilt laten staan. Dat kan ook weer een voordeel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me wel voorstellen! Gelukkig komen hier ook weer aanvullingen bij.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.