Dinerclub

We hebben het nu inmiddels twee keer gedaan en wat bevalt het ons goed! Samen met vier vrienden, twee bevriende stellen, spreken we ongeveer een keer in de zes weken af en eten we gezamenlijk. Het diner bestaat uit drie gangen. De gastvrouw en -heer serveren het hoofdgerecht en de anderen maken een voor- of nagerecht.

Onze zoon gaat mee en leggen we voor we gaan eten op bed. Zo hebben we ook een rustige, gezellige avond zonder dat we geld kwijt zijn aan oppas. Vorige keer mochten wij het voorgerecht verzorgen, man maakte carpaccio en we hadden stokbrood met aioli, pesto en kruidenboter. Helaas mocht ik toen alleen stokbrood eten, zo maakten we dan ook bekend dat wij kindje nummer twee verwachten!

De laatste keer, dit was afgelopen zaterdag, maakten wij het nagerecht. Apfelstrudel met caramel-pecan ijs, vanille ijs, slagroom en amandelschaafsel. Doordat we met zijn zessen afwisselen blijft het betaalbaar en ik moet zeggen dat het echt als een heerlijk avondje uit voelt.

Zeker voor herhaling vatbaar, de volgende keer vindt het bij ons plaats. Wij zijn dan verantwoordelijk voor het hoofdgerecht, toch maar eens bedenken wat we willen serveren.

Doen jullie zo iets ook met vrienden? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ja heel leuk en en gezellig. Ik ( single 60 +) heb twee eetclub. Een met 5 hobby vriendinnen, we komen ongeveer 10x per jaar om de beurt bij waarbij we een soort show en tell organiseren en gezamenlijk hobbyen. Daarna verzorgt de gastvrouw het diner. Dus zelf ben je 2 x pj aan de beurt.
    De andere eetclub is met mijn broer en zus en partners ongeveer eens per 3 maanden.Bij de laatste club besteden we iets meer werk , 4-gangen diner rond een thema waarbij we ook aan tafelaankleding aandacht besteden. De laatste keer was het bij mij rondom het thema herfst. Bv. Hoofdgerecht was hazenpeper en nagerecht stapeltaartje met stoofpeer. Zeer aanbevelenswaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat doen wij ook regelmatig met familie, maar degene die aan de beurt is kookt dan alle gerechten. Meestal maak ik voor het hoofdgerecht iets uit de oven. Dat is voor een grotere club handiger dan 8 kipfiletjes bakken. Rollade is een topper maar favoriet is rosbief. Als er wat vlees overblijft is dat de volgende dag ook nog lekker. De laatste keer heb ik vooraf een pate gemaakt, als hoofdgerecht runderrollade met mierikswortelsaus, sperzieboontjes en een koolsalade en frietjes en als toetje een chocoladetaart. Het meeste kun je op je gemak voorbereiden. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slim om het in de oven te bereiden! Ik vind alle gangen wat veel, zo is het nog te overzien. (voor mij dan ;-))

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.