Overstappen zorgverzekering

Het was totaal onbekend terrein voor me, maar afgelopen week heb ik de overstap geregeld voor man zijn zorgverzekering. Best spannend maar met wat tips was het nog vrij eenvoudig om de juiste verzekering te kiezen. Het ging mij vooral om de aanvullende verzekering, willen we deze behouden of niet?

Door met man zijn wensen door te spreken zijn we tot de conclusie gekomen dat het goedkoper is om zelf deze extra kosten op te vangen. Het ging man voornamelijk om het aanschaffen van steunzolen. Deze hadden we er na een aantal maanden premie betalen er al uit. De aanvullende verzekering hebben we dus laten vervallen.

Man is momenteel verzekerd bij Interpolis, de kosten per maand stijgen in 2018 van €131,92 naar €135,70. Via United Consumers stapt hij over naar een verzekering bij VGZ. United Consumers geeft 10% korting, dit verschil wordt in ons kortingstegoed gestort. Er wordt iedere maand €133,89 afgeschreven en we krijgen dan nog €11,62 terug. In totaal scheelt dit ons €13,43 per maand, in een jaar loopt onze besparing op naar €161,16.

Gezien mijn zwangerschap heb ik besloten om mijn aanvullende verzekering te verhogen. Mijn voorkeur gaat uit naar bevallen in het ziekenhuis. Daarnaast heb je nog te maken met de eigen bijdrage van de kraamzorg en het kraampakket. Volgens internet zouden deze kosten op kunnen lopen tot minimaal €607,51.

Door een beter passende aanvullende verzekering te nemen betaal ik in plaats van €134,58 straks €145,61 per maand. Een verschil van €11,03, €132,36 per jaar. Het is in mijn geval dus zeker aan te raden om de aanvullende verzekering te nemen. Iedere maand wordt er €157,23 afgeschreven, maar ik krijg ook €11,62 terug in ons kortingstegoed.

Al met al zijn we met deze overstap per jaar €28,80 goedkoper uit. Volgend jaar zal de besparing opnieuw groter zijn, de aanvullende verzekering mag dan weer uit het pakket.

Gaan jullie nog overstappen? Of passen jullie alleen jullie verzekering aan bij je huidige verzekeraar? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Vorig jaar ben ik overgestapt naar alleen de basisverzekering van Anderzorg en maximaal eigen risico. Op mijn blog heb ik een berekening gemaakt wat voor risico je dan écht loopt... Tot nu toe denk ik dat ik nog bij Anderzorg blijf, ik laat het nog even rustig borrelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij stappen elk jaar over van zorgverzekering, omdat het elk jaar ergens anders goedkoper is :)
    Ik vind je zorgverzekering wel erg duur! Ik betaal +- 112 per maand volgend jaar en ook bij mij wordt alles mbt de bevalling (kraampakket, eigen bijdrage bevalling, eigen bijdrage kraamzorg) vergoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit nog te denken wat ik ga doen, maar neig naar blijven waar ik ben.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.